• W jakich obszarach w firmie w pierwszej kolejności warto postawić na automatyzację?
  • Jak usprawnić fazę zawierania umów z klientami?
  • Do czego służą platformy SPM?
Zwiększ sprzedaż w firmie poprzez wprowadzenie automatyzacji

Twój zespół może dziś zautomatyzować wiele zadań pro- i sprzedażowych. Wystarczy wdrożyć odpowiednie narzędzia do automatyzacji. Co można poddać takiemu zabiegowi? Polecam konkretne rozwiązania i wyjaśniam, dlaczego warto z nich korzystać.

Zespoły sprzedażowe często odczuwają presję, aby optymalizować czas pracy, by uzyskiwać wyższe przychody i szybciej zamykać transakcje. Menedżerowie, którzy chcą pomóc w „robieniu więcej w krótszym czasie”, często koncentrują się na technologiach, które automatyzują wiele zadań – a przynajmniej powinny. Co więcej, są to często żmudne i czasochłonne procesy, które okazują się wąskim gardłem w cyklu sprzedaży.

Jeśli zainwestujemy w odpowiednie narzędzia technologiczne, na pewno poprawimy produktywność w firmie. Będzie to jednak możliwe tylko wtedy, gdy usprawnimy także same procesy sprzedażowe. Tylko wtedy wdrożenie rozwiązań automatyzujących pozwoli zespołom sprzedażowym na lepszą współpracę, dostęp do dokładnych danych, a także zapewnienie lepszej obsługi klienta i skrócenie tzw. time to revenue, czyli czasu uzyskania przychodów. Jakie procesy warto usprawnić? Gdzie wprowadzić automatyzację?

Generowanie ofert i prognozowanie

Propozycje działań i wyceny to jedne z pierwszych interakcji, jakie klienci mają z firmami. Już na tym etapie trzeba uzyskać właściwą produktywność. W wielu organizacjach ten proces jest przestarzały. Zespoły muszą ręcznie pobierać różne dane i umieszczać w starych szablonach prezentacji. Nie tylko sprawia to, że rośnie ryzyko występowania błędów, ale też praca handlowców staje się uciążliwa. Zdają sobie sprawę, że wielu klientów rezygnuje już na początkowym etapie, przez co po pewnym czasie przestają się przykładać do prezentacji. Dochodzi do tego również fakt, że wielu handlowców tworzy takich prezentacji kilkadziesiąt lub więcej w ciągu miesiąca.

Jeśli zautomatyzujemy proces składania ofert i wycen, uzyskamy wydajniejszy i szybszy cykl sprzedaży. Do tego poprawi się satysfakcja z pracy handlowców, co przyniesie korzyści zarówno firmie, jak i klientom. Co można automatyzować? Sam proces tworzenia i wysyłania ofert. Zmniejsza się liczba zadań wykonywanych ręcznie, a także zwiększa dokładność ofert i wycen. Polecanymi narzędziami automatyzującymi są Bidsketch (www.bidsketch.com) oraz Quote Roller (www.quoteroller.com).

Ważną częścią procesu sprzedaży jest także zrozumienie przyszłych możliwości i potrzeb klientów. Pozwala to sprawnie zidentyfikować potencjalnych klientów, którzy prawdopodobnie kupią usługi czy produkty. Tutaj sprawdza się prognozowanie, niemniej ten proces jest dobry tylko wtedy, gdy dysponujemy odpowiednimi danymi, które są uporządkowane. Automatyzacja sprawia, że tak właśnie będzie. Zwiększy dokładność, która okaże się pomocna w podejmowaniu ważnych decyzji, a także usprawni współpracę między zespołami i zredukuje istnienie silosów informacyjnych. Przydatnym rozwiązaniem technologicznym będzie platforma Sales Performance Management (SPM). Platformy SPM pozwalają na bardziej efektywne wykorzystanie danych do tworzenia planów sprzedaży i zwiększenia trafności prognoz.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.