W artykule przedstawiamy case study firmy handlowej, która pozyskuje klientów przez zakup leadów od zewnętrznego call center. Zakup bazy klientów jest zatem dla organizacji inwestycją. Po jakim czasie się zwróci oraz z jakim wskaźnikiem ROI?

Zwrot z inwestycji - case study z działu handlowego

ROI (Return of Investment), czyli zwrot z inwestycji, jest wskaźnikiem rentowności, przy użyciu którego można zbadać efektywność działania jednostki. Wartość wskaźnika wylicza się jako stosunek zysku osiągniętego z inwestycji do nakładów poniesionych na tę inwestycję. Jakie ma on zastosowanie w sprzedaży?

Inwestycja w zakup bazy klientów

Nasza firma handlowa nie pozyskuje klientów samodzielnie, lecz zakupuje bazy danych (leady) osób zainteresowanych zakupem świadczonych przez nią usług od zewnętrznego call center. Za każdego potencjalnego klienta płaci 250 zł. Dlaczego? Ponieważ na podstawie danych z przeszłości oszacowano, że taniej kupić lead niż utrzymywać zespół ludzi zajmujących się pozyskiwaniem nowych klientów – potencjalnych odbiorców usługi oferowanej przez jednostkę. Dzięki temu może skupić się na sprzedaży swoich usług do wstępnie zainteresowanych klientów.

W celu zachęcenia klientów do skorzystania z oferty w pierwszym roku usługa sprzedawana jest za 300 zł (roczny abonament), natomiast jej przedłużenie na kolejny rok kosztuje już 450 zł.

W badanym okresie firma zakupiła około 2500 leadów, za które zapłaciła 625 000 zł. Czy zakup bazy potencjalnych klientów można potraktować jako inwestycję? Jaki będzie ROI na niej? W jaki sposób to wyliczyć? Czy kwota zapłacona za bazę leadów to jedyny koszt takiej inwestycji?

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak trwale wpływać na zachowania pracowników?

Jak trwale wpływać na zachowania pracowników?
  • Jak nie popaść w pułapkę zarządzania przez nagrody zewnętrzne?
  • Na czym w praktyce polega nauka poprzez skojarzenia?
  • Jak działa warunkowanie klasyczne i warunkowanie sprawcze?
Czytaj więcej

Przewodnik po LinkedIn ‑ mało znane funkcje i ustawienia

Przewodnik po LinkedIn - mało znane funkcje i ustawienia
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich danych na portalu LinkedIn?
  • W jaki sposób można regulować widoczność swoich kontaktów na tej platformie?
  • Jak sterować zawartością swojej tablicy na LinkedIn?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.