Pracując jako coach z menedżerami i liderami zespołów sprzedażowych, szybko odkryłem, że temat motywowania pracowników jest jedną z największych bolączek moich klientów. Mimo wciąż rosnącego poziomu wiedzy menedżerów sztuka budowania długotrwałego zaangażowania nadal uznawana jest w wielu firmach za obszar wiedzy graniczący z mistycyzmem. Na rynku jest sporo dobrej literatury na ten temat, a szkolenia motywacyjne są powszechnie dostępne. Nie brakuje też mówców i szkoleniowców specjalizujących się w tym temacie. Co więc robimy źle?

Motywacja się opłaca, bo każdą firmę tworzą ludzie i to ich zaangażowanie ma bezpośredni wpływ na jej powodzenie w biznesie. Myśląc o jej budowaniu, menedżerowie rzadko jednak wykraczają poza ramy systemu płacowego.

Praktyka pokazuje, że gdy szef mówi: „nic nie działa, próbowaliśmy już wszystkiego”, między wierszami można odczytać, że w firmie zwyczajnie skończyły się pomysły na „kije i marchewki”. Tworząc wizerunek zespołu idealnego, zapomina się bowiem o najważniejszym – motywowanie nie jest trudne, lecz wymaga odpowiedniego podejścia.

Inaczej o motywacji

Panujące powszechnie przekonanie, że „nie da się stworzyć motywacji, można ją jedynie odkrywać lub stymulować”, ma w sobie wiele prawdy. Warto spojrzeć na motywację inaczej, nie przez modele assessment center, lecz tak, jakby była ona cechą urody człowieka, ściśle powiązaną z jego temperamentem, wrodzonymi predyspozycjami i wartościami wynikającymi z procesu wychowania.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji
  • Jak tworzyć treści wideo odpowiadające na potrzeby odbiorców?
  • Dlaczego w dziale sprzedaży nie powinno się uciekać od prezentacji treści w formie filmów wideo?
  • Czy firma powinna przygotowywać takie treści samodzielnie, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom?
Czytaj więcej

Błazen, król czy rycerz?

Błazen, król czy rycerz?
  • Czy podejmując decyzję, działamy w pełni świadomie?
  • Jak myślenie symboliczne wpływa na komunikację w firmie?
  • W jaki sposób wykorzystać metafory, by uniknąć autosabotaży i zwiększyć zawodową skuteczność?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama