• W jakich etapach przebiega całkowicie zdalna rekrutacja?
  • Jakie są jej wady i zalety?
  • Jak uniknąć pułapek związanych z brakiem bezpośredniego kontaktu z kandydatem do pracy?
Całkowicie zdalna rekrutacja - tak czy nie?

Jeszcze rok temu praca zdalna należała do rzadkości. Z komunikatorów firmowych korzystaliśmy sporadycznie, a większość z nich nie była wystarczająco dobrze przystosowana do masowego użytkowania. Minął rok, a firmy niemal całkowicie zmieniły swój dotychczasowy tryb funkcjonowania, przestawiając się na pracę zdalną. Od 2020 r. także rekrutacja na odległość stała się dla wielu organizacji jedyną bezpieczną opcją. Z czym jednak dokładnie wiąże się jej prowadzenie?

Zdalna rekrutacja to szereg działań mających na celu pozyskanie kandydata, przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz zatrudnienie go, jednak z pominięciem bezpośredniego kontaktu. Takie rozwiązanie ma swoje zalety. Pierwsza z nich to zapewnienie ciągłości procesu. Mimo chaosu wywołanego pandemią firmy, które zdecydowały się wdrożyć zdalny system rekrutacji, w dalszym ciągu mają możliwość zatrudniania nowych pracowników. Drugą zaletą jest oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ dzięki specjalnie zaprojektowanym systemom wspomagającym wiele działań można zautomatyzować. Dla kandydatów oznacza to brak konieczności przemieszczania się z miejsca na miejsce, a dla rekruterów możliwość znalezienia najlepszych kandydatów, bez ograniczeń geograficznych. Rekrutując online, mamy opcję sprawdzenia większej liczby osób w krótszym czasie, i to zarówno pracując synchronicznie, czyli spotykając się z kandydatem w czasie rzeczywistym online, jak i asynchronicznie, poprzez nagrania wideo.

Te ostatnie są szczególnie wygodne, ponieważ gwarantują nieograniczony dostęp do materiału. Takie rozwiązanie – w porównaniu z tradycyjną weryfikacją dokumentów aplikacyjnych – pozwala lepiej poznać kandydata i jego praktyczne umiejętności. Nagrania można także stosować w celu weryfikacji umiejętności autoprezentacji i sposobu wypowiadania się, które mają duże znaczenie m.in. na stanowiskach związanych z obsługą klienta.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.