• W jakich etapach przebiega całkowicie zdalna rekrutacja?
  • Jakie są jej wady i zalety?
  • Jak uniknąć pułapek związanych z brakiem bezpośredniego kontaktu z kandydatem do pracy?
Całkowicie zdalna rekrutacja - tak czy nie?

Jeszcze rok temu praca zdalna należała do rzadkości. Z komunikatorów firmowych korzystaliśmy sporadycznie, a większość z nich nie była wystarczająco dobrze przystosowana do masowego użytkowania. Minął rok, a firmy niemal całkowicie zmieniły swój dotychczasowy tryb funkcjonowania, przestawiając się na pracę zdalną. Od 2020 r. także rekrutacja na odległość stała się dla wielu organizacji jedyną bezpieczną opcją. Z czym jednak dokładnie wiąże się jej prowadzenie?

Zdalna rekrutacja to szereg działań mających na celu pozyskanie kandydata, przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz zatrudnienie go, jednak z pominięciem bezpośredniego kontaktu. Takie rozwiązanie ma swoje zalety. Pierwsza z nich to zapewnienie ciągłości procesu. Mimo chaosu wywołanego pandemią firmy, które zdecydowały się wdrożyć zdalny system rekrutacji, w dalszym ciągu mają możliwość zatrudniania nowych pracowników. Drugą zaletą jest oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ dzięki specjalnie zaprojektowanym systemom wspomagającym wiele działań można zautomatyzować. Dla kandydatów oznacza to brak konieczności przemieszczania się z miejsca na miejsce, a dla rekruterów możliwość znalezienia najlepszych kandydatów, bez ograniczeń geograficznych. Rekrutując online, mamy opcję sprawdzenia większej liczby osób w krótszym czasie, i to zarówno pracując synchronicznie, czyli spotykając się z kandydatem w czasie rzeczywistym online, jak i asynchronicznie, poprzez nagrania wideo.

Te ostatnie są szczególnie wygodne, ponieważ gwarantują nieograniczony dostęp do materiału. Takie rozwiązanie – w porównaniu z tradycyjną weryfikacją dokumentów aplikacyjnych – pozwala lepiej poznać kandydata i jego praktyczne umiejętności. Nagrania można także stosować w celu weryfikacji umiejętności autoprezentacji i sposobu wypowiadania się, które mają duże znaczenie m.in. na stanowiskach związanych z obsługą klienta.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji
  • Jak tworzyć treści wideo odpowiadające na potrzeby odbiorców?
  • Dlaczego w dziale sprzedaży nie powinno się uciekać od prezentacji treści w formie filmów wideo?
  • Czy firma powinna przygotowywać takie treści samodzielnie, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom?
Czytaj więcej

Błazen, król czy rycerz?

Błazen, król czy rycerz?
  • Czy podejmując decyzję, działamy w pełni świadomie?
  • Jak myślenie symboliczne wpływa na komunikację w firmie?
  • W jaki sposób wykorzystać metafory, by uniknąć autosabotaży i zwiększyć zawodową skuteczność?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama