• Na czym polega crowdstaffing?
  • W jaki sposób może on być użyteczny dla menedżerów sprzedaży?
  • Jaka jest skuteczność crowdstaffingu na rynku polskim?
Crowdstaffing zmienia rynek rekrutacji w Polsce

Zmieniająca się sytuacja na rynku pracy i potrzeba dotarcia do wykwalifikowanych kandydatów sprawiają, że w Polsce i na świecie bardzo dynamicznie rozwija się crowd­staffing, czyli zupełnie nowatorska metoda pozyskiwania pracowników. Korzystają z niej już najwięksi pracodawcy na rynku, a to sprawia, że jesteśmy świadkami gruntownej zmiany na rynku rekrutacyjnym.

Jeszcze do niedawna pojęcie crowd-staffingu kojarzone było przez niewielu. W błyskawicznym tempie zyskuje ono jednak popularność. Spowodowane jest to faktem, że na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników, a ci, którzy mogliby być aktywni zawodowo, są pasywni i nie szukają pracy. Potencjalny pracodawca sam więc musi podjąć starania, aby dotrzeć do wartościowego kandydata. W praktyce dla przeciętnego pracownika działu rekrutacji wcale nie jest to takie proste.

Zmieniają się też metody rekrutowania pracowników. Postęp komunikacyjny i zmiana trendów zmuszają pracodawców do przekierowania działań w kierunku social mediów. Kanały społecznościowe, a przede wszystkim Facebook, to obecnie najbardziej popularne źródła dotarcia do milenialsów, czyli osób urodzonych po 1983 r. To oni bowiem są najbardziej pożądanymi pracownikami na rynku pracy. – Z doświadczenia wiemy, że firmy, z którymi współpracujemy, zgłaszają największe zapotrzebowanie na rekrutację handlowców i osób do pracy z klientem. Wynika to z faktu, że rekrutacja na te stanowiska jest po prostu wymagająca. Crowdstaffing świetnie wpisuje się w te potrzeby. Rekruterzy działający w social mediach potrafią znajdować wartościowych kandydatów – mówi Przemysław Kadula, współzałożyciel Talent Place, jedynej firmy rekrutacyjnej w Polsce wykorzystującej crowdstaffing.

Idea crowd na rynku rekrutacji

Był już crowdfunding, a teraz czas na crowdstaffing. To kolejna idea „crowd”, która zyskuje uznanie na rynku. Proces rekrutacyjny z wykorzystaniem tej metody opiera się na rozbudowanej sieci rekruterów, którzy za pomocą własnych kontaktów docierają do kandydatówo profilu zawodowym adekawtnym do konkretnego stanowiska. – Idea ta ściśle wiąże się z systemem rekomendacji. Dzięki niej rekruterzy są w stanie dotrzeć do większej liczby osób. Korzysta w ten sposób nie tylko pracodawca czy potencjalny pracownik, lecz także osoba, która rekrutuje, bo zostaje za taką rekomendację wynagrodzona. Crowdstaffing zrzesza mobilnych rekruterów, którzy poprzez system rekomendacji i rozbudowaną sieć kontaktów docierają jedynie do sprawdzonych kandydatów. Zwiększa to oczywiście skuteczność w rekrutacji i przekłada się na konkretne liczby – tłumaczy Przemysław Kadula.

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą
  • Czy wykształcenie jest w dzisiejszych czasach istotne, czy nie ma większego znaczenia?
  • Jakie są obecnie najbardziej pożądane umiejętności miękkie?
  • Co to znaczy, że szef powinien umieć sprzedawać siebie handlowcom?
Czytaj więcej

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe
  • Jakie są kluczowe kompetencje dobrego menedżera sprzedaży?
  • Jakie pytania powinien sobie zadać każdy szef zespołu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.