Crowdstaffing zmienia rynek rekrutacji w Polsce

Jakub Czosnyka   Szef Sprzedaży 36/2018
SS_36_30.jpg
  • Na czym polega crowdstaffing?
  • W jaki sposób może on być użyteczny dla menedżerów sprzedaży?
  • Jaka jest skuteczność crowdstaffingu na rynku polskim?

Zmieniająca się sytuacja na rynku pracy i potrzeba dotarcia do wykwalifikowanych kandydatów sprawiają, że w Polsce i na świecie bardzo dynamicznie rozwija się crowd­staffing, czyli zupełnie nowatorska metoda pozyskiwania pracowników. Korzystają z niej już najwięksi pracodawcy na rynku, a to sprawia, że jesteśmy świadkami gruntownej zmiany na rynku rekrutacyjnym.

Jeszcze do niedawna pojęcie crowd-staffingu kojarzone było przez niewielu. W błyskawicznym tempie zyskuje ono jednak popularność. Spowodowane jest to faktem, że na rynku pracy brakuje wykwalifikowanych pracowników, a ci, którzy mogliby być aktywni zawodowo, są pasywni i nie szukają pracy. Potencjalny pracodawca sam więc musi podjąć starania, aby dotrzeć do wartościowego kandydata. W praktyce dla przeciętnego pracownika działu rekrutacji wcale nie jest to takie proste.

Zmieniają się też metody rekrutowania pracowników. Postęp komunikacyjny i zmiana trendów zmuszają pracodawców do przekierowania działań w kierunku social mediów. Kanały społecznościowe, a przede wszystkim Facebook, to obecnie najbardziej popularne źródła dotarcia do milenialsów, czyli osób urodzonych po 1983 r. To oni bowiem są najbardziej pożądanymi pracownikami na rynku pracy. – Z doświadczenia wiemy, że firmy, z którymi współpracujemy, zgłaszają największe zapotrzebowanie na rekrutację handlowców i osób do pracy z klientem. Wynika to z faktu, że rekrutacja na te stanowiska jest po prostu wymagająca. Crowdstaffing świetnie wpisuje się w te potrzeby. Rekruterzy działający w social mediach potrafią znajdować wartościowych kandydatów – mówi Przemysław Kadula, współzałożyciel Talent Place, jedynej firmy rekrutacyjnej w Polsce wykorzystującej crowdstaffing.

Idea crowd na rynku rekrutacji

Był już crowdfunding, a teraz czas na crowdstaffing. To kolejna idea „crowd”, która zyskuje uznanie na rynku. Proces rekrutacyjny z wykorzystaniem tej metody opiera się na rozbudowanej sieci rekruterów, którzy za pomocą własnych kontaktów docierają do kandydatówo profilu zawodowym adekawtnym do konkretnego stanowiska. – Idea ta ściśle wiąże się z systemem rekomendacji. Dzięki niej rekruterzy są w stanie dotrzeć do większej liczby osób. Korzysta w ten sposób nie tylko pracodawca czy potencjalny pracownik, lecz także osoba, która rekrutuje, bo zostaje za taką rekomendację wynagrodzona. Crowdstaffing zrzesza mobilnych rekruterów, którzy poprzez system rekomendacji i rozbudowaną sieć kontaktów docierają jedynie do sprawdzonych kandydatów. Zwiększa to oczywiście skuteczność w rekrutacji i przekłada się na konkretne liczby – tłumaczy Przemysław Kadula.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum