• Czy kreatywność to cecha wrodzona?
  • Dlaczego w jednorodnych zespołach trudniej o sukces?
  • Jak ćwiczyć kreatywność?
Cztery sposoby na to, jak obudzić kreatywność w zespole

Zastanawiasz się, jak wzbudzić kreatywność w twoim zespole? Myślisz o zatrudnieniu kogoś, kto będzie strzelał pomysłami jak z procy i wniesie do teamu to coś? Nie musisz! Pokażę ci kilka sposób na to, jak pobudzić zespół do kreatywnego myślenia, bo każdy z nas jest kreatywny, wystarczy zastosowanie kilku odpowiednich technik, by powstały naprawdę ciekawe idee!

Czym jest kreatywność? Jedni utożsamiają ją z talentem artystycznym, inni natomiast, mówiąc o niej, myślą o pomysłowości. Wszyscy jednak wskazują, że kreatywność jest podstawą innowacyjności, motorem napędowym do tego, by iść dalej – zarówno w organizacji, jak i w życiu. Dlatego właśnie jest tak pożądaną cechą, szczególnie w zespołach.

A jak brzmi definicja kreatywności? To zdolność tworzenia rzeczy nowych i wartościowych.

Czy z kreatywnością się rodzimy? Okazuje się, że to nie dar z niebios dla wybranych, ale cecha, którą ma absolutnie każdy. Trzeba tylko wiedzieć, jak dotrzeć do swoich pokładów kreatywności, stworzyć odpowiednie warunki do jej rozwoju i umiejętnie ją pobudzać.

Od ponad 20 lat jako trenerka, a raczej creativity thinker, zajmuję się rozwojem kreatywności wśród pracowników firm i instytucji. Obserwowanie, jak w wyniku treningu zmienia się podejście do własnych możliwości i potencjału, oraz jak rośnie świadomość realnego znaczenia kreatywności w zespołach, daje mi naprawdę dużo satysfakcji. Jakie są więc sposoby na pobudzenie kreatywności w zespole?

Zróżnicowane środowisko pracy

Każdy z nas jest inny, ma różnorodne doświadczenia, pasje, wiedzę – i warto z tego korzystać. Jednorodny zespół nie sprzyja kreatywności. Warto wychodzić poza swoją bańkę, a do zespołu projektowego niekiedy nawet dołączać specjalistów z zewnątrz. Takie działanie sprawi, że kreatywnych pomysłów powstanie więcej, a produktywność w zespole wzrośnie. Dlatego do zespołu menedżerów, dołącz specjalistów, a także pracowników z innych działów – może z produkcji, a może projektantów. Projektujesz meble dla przedszkola? Zaproś do zespołu dzieci!

Przytoczę anegdotę, którą u nas w organizacji powtarzamy wielokrotnie – o superkurach. Pewien biolog ewolucyjny dążył do tego, by dowiedzieć się, co podniesie wydajność kur. Stworzył eksperyment, w którym brały udział dwa stada – przeciętne stado, i drugie: superkury w superstadzie, do którego wybrał tylko najbardziej wydajne okazy. Co się okazało? Pierwsze stado przeżyło sześć pokoleń, a stado superkur – tylko trzy. Dlaczego? Zadziobały się na śmierć. Jaki wniosek z tego płynie? Potrzebujemy różnorodności, bo tylko przyjmując założenie, że każdy ma wartość, wyzwolimy energię, wyobraźnię i pęd, których potrzeba, by tworzyć dzieła ponad miarę. Zachęcam jednocześnie do przeczytania książki TED Margaret Heffernan Niemierzalne.

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.