• Jak można rozumieć ideę grywalizacji w motywacji pracowników sprzedaży?
  • Jaką formułę może przybrać program motywacyjny, gdy go zgrywalizujemy?
  • Co należy zapewnić w mechanice programu, żeby był zgrywalizowany?

Wdrożenie grywalizacji dla zespołu sprzedażowego może być postrzegane jako wyzwanie, zwłaszcza jeżeli do tej pory firma prowadziła wyłącznie konwencjonalne działania motywacyjne. Czasami nawet pojawiają się myśli o zmianie, ale zaraz za nimi przychodzi zimna kalkulacja. Czy jesteśmy gotowi na innowacje? Czy warto pozyskać dodatkowe środki na tego typu działania? Czy to się zwróci? Czy nas na to stać? Otóż tak. Grywalizację należy postrzegać jako ideę, sposób oddziaływania, a nie efekciarstwo. Nie ma pieniędzy, których nie można by przepalić na platformy z rozbudowanymi interfejsami, pięknymi animacjami i prawdziwą interaktywną rozgrywką. Jednak nie w tym rzecz. Naszym zadaniem nie jest konkurowanie z konsolami, a zapewnienie rozrywki zespołowi w trakcie realizacji zadań sprzedażowych. W dużym uproszczeniu, chodzi o stworzenie takiego środowiska, które pozwoli zaangażować zespół: od etapu publikacji treści zadań, przez monitoring ich wykonania, po rozliczenie i nagrodzenie najlepszych.

Za przykład niech posłuży program motywacyjny, który zbudowaliśmy na powyższej filozofii z zespołem High Score, wydzielonej komórki grywalizacyjnej w ramach agencji marketingowej Albedo Marketing. Kluczem nie było zapewnienie rozgrywki sensu stricto, ale zbudowanie atrakcyjnej konwencji, która będzie zrozumiała dla każdego członka zespołu. Konwencja zaś dała ramy programu i wszystkich jego składowych, takich jak mechanizm, nagrody i język komunikacji z uczestnikami.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Mechanizmy grywalizacyjne a sektory obwarowane regulacjami

SS_49_72.jpg
  • Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
  • Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?
Czytaj więcej

Pożegnanie z rutyną, czyli co zrobić, gdy motywacja zaczyna spadać...

SS_49_70.jpg
  • Jak przekształcić przeszkody w działania?
  • Dlaczego potrzebujemy grywalizacji?
Czytaj więcej

Daj innym powód, aby w siebie uwierzyli

SS_49_64.jpg
  • Jaki wpływ ma płeć na postrzeganie własnej wartości?
  • Jak w prosty sposób wzmocnić poczucie własnej wartości pracownika?
  • Jak reagować, kiedy podwładny robi coś źle, żeby nie sabotować jego wiary w siebie?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama