• Jak można rozumieć ideę grywalizacji w motywacji pracowników sprzedaży?
  • Jaką formułę może przybrać program motywacyjny, gdy go zgrywalizujemy?
  • Co należy zapewnić w mechanice programu, żeby był zgrywalizowany?

Wdrożenie grywalizacji dla zespołu sprzedażowego może być postrzegane jako wyzwanie, zwłaszcza jeżeli do tej pory firma prowadziła wyłącznie konwencjonalne działania motywacyjne. Czasami nawet pojawiają się myśli o zmianie, ale zaraz za nimi przychodzi zimna kalkulacja. Czy jesteśmy gotowi na innowacje? Czy warto pozyskać dodatkowe środki na tego typu działania? Czy to się zwróci? Czy nas na to stać? Otóż tak. Grywalizację należy postrzegać jako ideę, sposób oddziaływania, a nie efekciarstwo. Nie ma pieniędzy, których nie można by przepalić na platformy z rozbudowanymi interfejsami, pięknymi animacjami i prawdziwą interaktywną rozgrywką. Jednak nie w tym rzecz. Naszym zadaniem nie jest konkurowanie z konsolami, a zapewnienie rozrywki zespołowi w trakcie realizacji zadań sprzedażowych. W dużym uproszczeniu, chodzi o stworzenie takiego środowiska, które pozwoli zaangażować zespół: od etapu publikacji treści zadań, przez monitoring ich wykonania, po rozliczenie i nagrodzenie najlepszych.

Za przykład niech posłuży program motywacyjny, który zbudowaliśmy na powyższej filozofii z zespołem High Score, wydzielonej komórki grywalizacyjnej w ramach agencji marketingowej Albedo Marketing. Kluczem nie było zapewnienie rozgrywki sensu stricto, ale zbudowanie atrakcyjnej konwencji, która będzie zrozumiała dla każdego członka zespołu. Konwencja zaś dała ramy programu i wszystkich jego składowych, takich jak mechanizm, nagrody i język komunikacji z uczestnikami.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Czytaj więcej

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Czytaj więcej

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama