Z pracownikami warto rozmawiać nie tylko, kiedy dla nas pracują, ale również wtedy, gdy decydują się odejść z organizacji. Już krótkie pytania: „Dlaczego?”, „Co najbardziej Ci się podobało?”, „Co sprawiało trudności?” – mogą pokazać ciekawy obraz naszej firmy.

Wartość przeprowadzenia Exit Interview, nazywanego rozmową na wyjście lub rozmową końcową, jest z wielu powodów oczywista:
1. można zapobiec odejściu pracownika, który zdecydował się złożyć wypowiedzenie
Informacje zdobyte podczas rozmowy pozwolą zdefiniować powody rezygnacji. Jeśli którykolwiek z elementów jesteśmy w stanie natychmiast wyeliminować lub możemy zasugerować wprowadzenie konkretnych zmian, warto powiedzieć o tym pracownikowi. Skupmy się na konkretach, przeanalizujmy, na ile realne jest przeprowadzenie usprawnień i omówmy to z nim. Sprawne przeprowadzenie zmian, jeśli są uzasadnione i realne, może pozwolić zatrzymać go w firmie.
Przykłady:
- Pracownik ze względów osobistych nie może stawiać się w pracy od poniedziałku do piątku w regularnych godzinach – zmniejszenie wymiaru etatu.
- Pracownik otrzymał atrakcyjniejszą finansowo ofertę i tylko z tego powodu decyduje się na odejście z organizacji – kontroferta.
- Pracownik nie jest pewny, czy utrzyma swoje stanowisko pracy, ponieważ projekt, przy którym aktualnie pracuje, niedługo się skończy – przesunięcie do innego działu lub projektu (przedstawienie planu kolejnych projektów).
Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
