• Czy niepewny czas pandemii lub innych kryzysów to dobry moment na szkolenie pracowników?
  • Jak wybrać temat szkolenia, by szybko zauważyć korzyści?
  • W jaki sposób Net Promoter Score (NPS) może pomóc w wyborze odpowiedniego tematu na szkolenie?
Jak badać potrzeby szkoleniowe handlowców pracujących zdalnie?

Większość z nas już przywykła do mniejszej intensywności spotkań twarzą w twarz z klientami, a co za tym idzie zwiększonej liczby godzin pracy przed komputerem. Część firm docenia te zmiany i zauważa zwiększoną wydajność pracowników, którzy nie muszą przyjeżdżać specjalnie do biura, by coś sprzedać. Jak zatem diagnozować potrzeby rozwojowe pracowników, kiedy nie widujemy się codziennie i mamy mniej okazji, by zobaczyć ich w sprzedażowej akcji?

Większość firm szkoleniowych musiało szybko zareagować na zmiany sprzed roku. Trenerzy, którzy nie zaczęli specjalizować się w szkoleniach za pośrednictwem internetu, tak naprawdę przepadli. Mogłoby się wydawać, że również wewnątrz firm potrzeby szkoleniowe zostaną zepchnięte na drugi lub trzeci plan, jak to się dzieje w przypadku większych kryzysów gospodarczych. Niby większość szefów sprzedaży słyszała hasło, by inwestować, kiedy wszyscy się boją, a wokoło szaleją spadki, jednak niewiele firm podążało w tym kierunku, nie wierząc, że można zdobyć przewagę w czasach niepewności i strat. Tym razem reakcja często była inna. Są oczywiście branże, jak choćby hotelarska, które muszą się restruktyryzować i liczyć na odgórne zmiany, by przetrwać. Niezależnie od swoich działań nie mają szans na dotarcie do klientów, więc trudno wymagać, by inwestowały w rozwój pracowników. Branże handlowe mają się jednak całkiem dobrze, a niektóre firmy wręcz biją rekordy sprzedażowe. Może to wynikać m.in. z faktu, że w obecnych realiach, gdy część z nas przeniosła się i została na nieco dłużej w domu, szefowie sprzedaży nie próżnowali, tylko bardzo szybko reagowali, organizując szkolenia online. Handlowcy nie muszą tracić czasu na dojazd do klientów lub do biura, więc dlaczego nie wykorzystać tego czasu na dodatkowe szkolenie, tym bardziej że warto było poszerzyć wiedzę i umiejętności choćby z zakresu prowadzenia internetowych spotkań. I w tym miejscu pojawia się bardzo ważne pytanie. Mamy środki, mamy czas i możemy bez zagmatwanej logistyki zorganizować szkolenie, co wcześniej się nie zdarzało. Z czego zatem szkolić naszych ludzi, aby było to efektywne i przydatne?

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.