• Dlaczego jednym z najczęstszych problemów z egzekwowaniem zadań jest ich niewłaściwe oddelegowanie?
  • Czy kontrolujący szef może być jednocześnie empatycznym szefem?
  • Jakie narzędzia mogą pomóc w egzekwowaniu zadań?
Jak egzekwować od podwładnych terminowe wykonywanie zadań?

Jednym z największych biznesowych wyzwań jest delegowanie zadań pracownikom, a potem ich egzekwowanie. Nawet jeśli z racji odpowiedniego umiejscowienia w strukturze organizacyjnej oczywistym jest, że jako szef zlecamy coś osobom pionowo nam podlegającym, wiele osób ma w tym temacie opory. Jeszcze bardziej problematyczne jest delegowanie zadań członkom zespołu, którzy są naszymi współpracownikami i sensu stricto nie są nam bezpośrednio podlegli, ale wywieramy na nich wpływ podczas pracy projektowej lub zarządzania funkcyjnego.

W tym artykule rozprawimy się zatem z różnymi blokadami w delegowaniu i egzekwowaniu zadań oraz odpowiedzialności, a także zadbamy o dostarczenie odpowiednich narzędzi do efektywnego działania w tym temacie.

Punktem wyjścia do rozważań jest fakt, że trudno właściwie egzekwować, jeśli się uprzednio niewłaściwie zdelegowało lub też – jak często bywa – nie zdelegowało się zadań wcale. Menedżerowie, nawet mimo tego, że znają korzyści delegowania, mimo tego, że „toną” we własnej pracy i naprawdę mają co przekazać innym, mogą tego nie robić wcale lub jedynie fragmentarycznie.

Pierwszym powodem jest lęk i uprzednie doświadczenia, że pracownik wykona zadanie słabiej niż przełożony, zajmie mu to więcej czasu, a finalnie i tak to szef będzie musiał usiąść i nanosić poprawki. To powoduje frustrację po obu stronach stołu i powolne zmniejszanie liczby przekazywanych zadań. Finalnie dochodzimy do sytuacji, w której menedżer utwierdza się w przekonaniu, że delegować się nie opłaca, bo czas marnują dwie, a nie jedna osoba, a zadanie i tak nie jest zrobione w 100% poprawnie.

Kolejną przeszkodą jest założenie, całkiem naturalne na początku współpracy z danym podwładnym, że nie mamy do niego pełnego zaufania. Jeśli szef i podwładny „nie dotarli się” w komunikacji, w radzeniu sobie z natłokiem obowiązków, w procesie mentoringu – zaufanie nie miało kiedy się wytworzyć. Błędne jest założenie, że sam początkowy miesiąc wdrożenia do nowych zadań i firmowa impreza integracyjna spowodują głęboką relację i zbudowanie zaufania do delegowania poważnych zadań i odpowiedzialności. Nie zbudują. Do tego potrzebny jest czas i kilkanaście nieudanych prób w delegowaniu i egzekwowaniu. Są one zawsze wpisane w proces.

Dostęp do bezpłatnego artykułu, możliwy jest po pozostawieniu adres e-mail wraz ze zgodą reklamową.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak nie marnować firmowych pieniędzy

Jak nie marnować firmowych pieniędzy
  • W jaki sposób firmy najczęściej marnują pieniądze?
  • Jak niewłaściwie sporządzona specyfikacja utrudnia zakupy?
  • Dlaczego zbyt niska cena zakupu nie powinna nas cieszyć?
Czytaj więcej

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy
  • Jakie są trzy podstawowe warunki dotyczące głębszej motywacji do realizacji zadań, obowiązków i odpowiedzialności wynikających z roli?
  • Jakie cechy pomagają dyrektorom sprzedaży w realizacji codziennych obowiązków?
  • Na czym polega magia naturalnych predyspozycji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.