Jak mądrze nagradzać pracowników

Małgorzata Kluk   Szef Sprzedaży 37/2018 Tylko on-line
  • Jak dobierać nagrody, by rzeczywiście motywowały pracowników?
  • Czy z nagrodami można przesadzić?
  • Który rodzaj motywacji – wewnętrzny czy zewnętrzny – jest w długofalowej perspektywie bardziej skuteczny?

Dlaczego w ogóle nagradzamy pracowników? Czy chcemy okazać uznanie dla ich osiągnięć? A może docenić wysiłek i trud włożony w pracę lub wyróżnić ich na tle pozostałych za wyjątkowe sukcesy? Ostatecznym celem nagradzania pracowników jest podtrzymanie i podwyższenie ich motywacji. Nagradzamy dobre wyniki pracy, więc chcemy, aby trwały one jak najdłużej. Nagrodzony pracownik jest zadowolony, z kolei jego przełożony zyskuje silnego i rzetelnego członka zespołu, a firma osiąga wyznaczone cele. Korzysta każda strona. Wydaje się to proste. Dlaczego zatem nasze wysiłki czasem przynoszą odwrotny skutek?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum