Kiedy w XVI wieku hiszpańscy konkwistadorzy przypłynęli do brzegów dzisiejszego Meksyku, dowódcy zdawali sobie sprawę, że ich misja podboju nowych ziem wymaga odpowiednio zmotywowanych ludzi. Wydajność bojowa oddziałów była uzależniona od tego, w jaki sposób żołnierze będą podchodzić do problemów i zagrożeń ze strony tubylców. Dowódcy zdecydowali się zatopić wszystkie okręty, którymi przypłynęli z Europy. W ten sposób uczestnicy wyprawy nie mieli innego wyjścia niż skupić się na wykonaniu zadania.
Używając współczesnej terminologii, powiedzielibyśmy, że wydajność ich zespołów została w znacznym stopniu podwyższona, ponieważ pozbawiono ich alternatywy powrotu (czytaj: wywołania buntu i przejęcia dowództwa). W dzisiejszych czasach nikt nie dokonuje już tak spektakularnych i radykalnych akcji, jednakże zagadnienie wydajności pracowników pozostaje aktualne w takim samym stopniu.
Współczesna rzeczywistość zespołów sprzedażowych wiąże się nieodzownie z wydajnością ich pracy. Aby sprostać nieustannie zwiększającym się planom sprzedażowym, wymyślane są wciąż nowe kombinacje metod, dzięki którym zespół handlowy może działać jeszcze skuteczniej i wydajniej.
Oto zestaw kilku efektywnych sposobów na poprawę wydajności zespołu sprzedażowego:
GRYWALIZACJA
Wykorzystywanie mechanizmów pochodzących z gier w sytuacjach prawdziwego życia nosi nazwę grywalizacji. Można ją zastosować do motywowania zespołów sprzedażowych, o czym bardziej szczegółowo pisałem w artykule „Grywalizacja to jest to – nowe spojrzenie na skuteczną motywację” („Szef Sprzedaży” Nr 2/Czerwiec 2012). W niniejszym artykule przypomnę dwie metody, które szczególnie skutecznie mogą wpłynąć na zwiększenie wydajności zespołu.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.