Praca szefa sprzedaży z pewnością jest bardzo wymagająca i stawia specyficzne wyzwania, ale w pewnym sensie jest podobna do działań handlowca. Może to budzić zaskoczenie. Jednym z zadań handlowca jest radzenie sobie z wymówkami klienta typu: „ten produkt jest za drogi”, „jest kryzys – nie jestem przekonany, czy ryzykować i zakupić od Państwa nowy system informacyjny”, „konkurencja ma lepszą ofertę” itp. Szef sprzedaży także musi radzić sobie z wymówkami, ale w tym wypadku nie klienta, lecz handlowca, który nie osiąga wyznaczonych mu okresowych celów sprzedażowych.

Jedną z anegdot obrazujących radzenie sobie z obiekcjami handlowca jest poniższa rozmowa oceniająca:

Szef: Dlaczego osiągnął pan taki kiepski wynik sprzedażowy w tym miesiącu? Sprzedał pan 30% mniej niż miesiąc wcześniej.

Handlowiec: Szefie, te produkty są zupełnie niewidoczne i nieznane na rynku. Gdyby była reklama naszych produktów w telewizji, to wtedy byłoby co innego, klienci by je kupowali...

Sz: Dobrze, mam dla pana propozycję. Wyemitujemy kilka spotów w lokalnej TV, ale wówczas będę zmuszony obniżyć Wam, handlowcom, prowizję o 30%, bo z pustego to i Salomon nie naleje. Żeby sfinansować reklamę, muszę Wam zabrać.

H: O, nie, nie, szefie, na to my się nie godzimy. Damy sobie radę bez reklamy.

Sz: Hmm, w takim razie radzę zabrać się do pracy i sprzedawać, sprzedawać i jeszcze raz sprzedawać, a wtedy sami siebie wynagrodzicie za dobrą pracę.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.