Praca szefa sprzedaży z pewnością jest bardzo wymagająca i stawia specyficzne wyzwania, ale w pewnym sensie jest podobna do działań handlowca. Może to budzić zaskoczenie. Jednym z zadań handlowca jest radzenie sobie z wymówkami klienta typu: „ten produkt jest za drogi”, „jest kryzys – nie jestem przekonany, czy ryzykować i zakupić od Państwa nowy system informacyjny”, „konkurencja ma lepszą ofertę” itp. Szef sprzedaży także musi radzić sobie z wymówkami, ale w tym wypadku nie klienta, lecz handlowca, który nie osiąga wyznaczonych mu okresowych celów sprzedażowych.
Jedną z anegdot obrazujących radzenie sobie z obiekcjami handlowca jest poniższa rozmowa oceniająca:
Szef: Dlaczego osiągnął pan taki kiepski wynik sprzedażowy w tym miesiącu? Sprzedał pan 30% mniej niż miesiąc wcześniej.
Handlowiec: Szefie, te produkty są zupełnie niewidoczne i nieznane na rynku. Gdyby była reklama naszych produktów w telewizji, to wtedy byłoby co innego, klienci by je kupowali...
Sz: Dobrze, mam dla pana propozycję. Wyemitujemy kilka spotów w lokalnej TV, ale wówczas będę zmuszony obniżyć Wam, handlowcom, prowizję o 30%, bo z pustego to i Salomon nie naleje. Żeby sfinansować reklamę, muszę Wam zabrać.
H: O, nie, nie, szefie, na to my się nie godzimy. Damy sobie radę bez reklamy.
Sz: Hmm, w takim razie radzę zabrać się do pracy i sprzedawać, sprzedawać i jeszcze raz sprzedawać, a wtedy sami siebie wynagrodzicie za dobrą pracę.
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.