Awans oznacza nowy etap w karierze i otwiera nowe możliwości. Z drugiej strony, bycie przełożonym dla tych, dla których dotąd było się kolegą, może być naprawdę trudne, niekomfortowe dla samego szefa, jak i dla reszty zespołu. Jak odnaleźć się w nowej roli?
Bez względu na to, jak bardzo dana osoba zasłużyła na to, aby objąć pozycję lidera, dla zespołu zawsze zmiana ta niesie ze sobą nową dynamikę pracy, różne emocje i nastroje – od nadziei, po rozczarowanie czy niezrozumienie. I tak jak w przypadku każdej zmiany, kluczem do jej powodzenia jest właściwe jej wdrożenie, dlatego przyjrzyjmy się dokładnie tej sytuacji.
Do zbudowania autorytetu potrzebny jest silny fundament
Wiele osób myśli, że jeśli od dawna pracują w zespole, znają swoich kolegów, lubią się z nimi, to może się spodziewać większego zrozumienia, a zaadaptowanie się w nowej sytuacji wcale nie musi być trudne. Nic bardziej mylnego. Bez względu na to, jak długo nowy szef zna swoich dotychczasowych kolegów z zespołu, i bez względu na to, w jak dobrych relacjach był z nimi przed awansem, warto, aby teraz swój zespół budował na silnym fundamencie. Powinien przyjść do nich i przedstawić swoje zasady współpracy, oczekiwania, to, jak rozumie wspólny cel, przejść z poszczególnymi osobami przez zakres obowiązków etc. Jednak jeszcze krok wcześniej, zanim szef zacznie stawiać ten fundament, musi sam być silny, wchodząc w nowej roli do zespołu. Co to oznacza?
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu