Nastawia zespół przeciwko polityce firmy, burzy to, co zostało wcześniej przyjęte przez innych, generuje niepotrzebne nieporozumienia, obniża morale zespołu a swoim zachowaniem wywołuje trudne emocje nawet u szefa. Jak radzić sobie z konfliktowym handlowcem?

Konfliktowy handlowiec

Każdy szef sprzedaży dobrze wie, co znaczy radzić sobie z trudną osobą w zespole, z kimś, kto wprowadza niekontrolowany chaos, trudne do zrozumienia zachowania. Poradzenie sobie z tą sytuacją nigdy nie jest proste, bo tak jak dużo jest ludzi, tak dużo może być przyczyn tego, że ktoś próbuje skonfliktować zespół.

„Przeczekanie” nie działa

Czasem próbujemy przeczekać sytuację, licząc na to, że to chwilowe zachowanie. Innym razem odwlekamy reakcję, jeśli trudne sytuacje generuje osoba, która ma dobre wyniki sprzedaży. Obawiamy się tego, jak zareaguje, nie chcemy, aby przestała być zangażowana czy szukała innego pracodawcy. W jeszcze innym wypadku odwlekamy reakcję, bo zwyczajnie nie wiemy, jak poprowadzić rozmowę, aby przyniosła pozytywny skutek.

Bez względu na to, co jest przyczyną trudnego zachowania i jakie wyniki ma dany handlowiec, zadaniem lidera jest bezwzględnie odpowiedzieć na tę sytuację. Brak reakcji, jeśli zachowania danej osoby wymykają się przyjętym standardom czy oczekiwaniom, będzie postrzegany przez innych jako przyzwolenie. Koniec końców przełoży się to na spadek efektywności i zaangażowania całego zespołu.

Szybkie reagowanie jest ważne, bo pozwala zapobiec sytuacji, w której konfliktowy pracownik będzie „zatruwać” swoją postawą innych, rozpalać do buntu wobec przyjętych kanonów zachowania czy wzbudzać niepewność wobec tego, jakie zachowania są w zespole akceptowane, a jakie nie. Pracownicy mogą wprost o tym nie mówić, ale pracując w zespole, potrzebują lidera, który będzie ustanawiał granice i reagował za każdym razem, kiedy będą one przekraczane. Choćby podświadomie daje im to poczucie bezpieczeństwa i komfort pracy.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 3/2023

Żeby sił starczyło na dłużej...

Żeby sił starczyło na dłużej...
  • Jak podtrzymywać motywację długofalową i dlaczego jest to trudne zadanie?
  • Jakie jest motywacyjne minimum według Herzberga?
  • Czy metoda kija i marchewki działa?
Czytaj więcej

Raport osobowościowy prawdę ci powie?

Raport osobowościowy prawdę ci powie?
  • Jakie informacje można znaleźć w raportach osobowościowych i jak się je tworzy?
  • Do czego takie raporty mogą się przydać w zespole handlowym i jak uniknąć najczęstszych błędów związanych z ich wykorzystywaniem?
  • Kiedy przeprowadzanie raportów nie jest wskazane?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.