• Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
  • Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?

U nas nie ma miejsca na takie zabawy…

Prawdopodobnie ze względu na skojarzenia z „niepoważną” sferą zabaw i rozrywki grywalizacja rzadko jest wdrażana w silnie regulowanych sektorach, takich jak np. bankowość, branża tytoniowa czy farmacja. Obawy przed zbytnim rozluźnieniem wśród pracowników często są jednak wyolbrzymione. Odpowiednio wdrożone mechanizmy grywalizacyjne pomagają bowiem nie tylko motywować, lecz także dynamicznie dostosowywać się do zmian zachodzących w otoczeniu, dzięki czemu mogą okazać się szczególnie przydatne właśnie w tych sektorach, które zmagają się z nieustannymi zmianami w obrębie regulacji prawnych.

Houston, mamy problem

W 2018 r. jedna z dwóch największych firm na świecie zajmujących się wydawaniem kart płatniczych dążyła do znaczącego zwiększenia udziałów w portfelu kart wydawanych przez jedną z grup zrzeszających kilkaset banków spółdzielczych w Polsce. Na drodze stały rzecz jasna bariery regulacyjno-organizacyjne, z którymi musieliśmy się zmierzyć jako agencja marketingowa, aby zaimplementować odpowiednią strategię.

[1] Zgodnie z Europejską Umową Bankową (EBA) w strukturach bankowych nie wolno prowadzić takich działań motywacyjnych, które obejmowałyby wyłącznie działania nakierowane na stymulowanie sprzedaży produktów bankowych.

[2] Rozproszone kierownictwo i brak możliwości wpływu oraz koordynacji wszystkich podmiotów w zrzeszeniu. Poszczególne banki spółdzielcze cechują się dużą autonomią w podejmowaniu działań, z kolei cała grupa nie ma wspólnego kanału komunikacji, przez co wiele rozwiązań płynących z centrali odbija się od ściany .

[3 ] Duży poziom skomplikowania bankowych materiałów edukacyjnych, często składających się z kilkusetstronicowych standardów i regulacji. Wysokie koszty prowadzenia szkoleń.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Czytaj więcej

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Czytaj więcej

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama