• Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
  • Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?

U nas nie ma miejsca na takie zabawy…

Prawdopodobnie ze względu na skojarzenia z „niepoważną” sferą zabaw i rozrywki grywalizacja rzadko jest wdrażana w silnie regulowanych sektorach, takich jak np. bankowość, branża tytoniowa czy farmacja. Obawy przed zbytnim rozluźnieniem wśród pracowników często są jednak wyolbrzymione. Odpowiednio wdrożone mechanizmy grywalizacyjne pomagają bowiem nie tylko motywować, lecz także dynamicznie dostosowywać się do zmian zachodzących w otoczeniu, dzięki czemu mogą okazać się szczególnie przydatne właśnie w tych sektorach, które zmagają się z nieustannymi zmianami w obrębie regulacji prawnych.

Houston, mamy problem

W 2018 r. jedna z dwóch największych firm na świecie zajmujących się wydawaniem kart płatniczych dążyła do znaczącego zwiększenia udziałów w portfelu kart wydawanych przez jedną z grup zrzeszających kilkaset banków spółdzielczych w Polsce. Na drodze stały rzecz jasna bariery regulacyjno-organizacyjne, z którymi musieliśmy się zmierzyć jako agencja marketingowa, aby zaimplementować odpowiednią strategię.

[1] Zgodnie z Europejską Umową Bankową (EBA) w strukturach bankowych nie wolno prowadzić takich działań motywacyjnych, które obejmowałyby wyłącznie działania nakierowane na stymulowanie sprzedaży produktów bankowych.

[2] Rozproszone kierownictwo i brak możliwości wpływu oraz koordynacji wszystkich podmiotów w zrzeszeniu. Poszczególne banki spółdzielcze cechują się dużą autonomią w podejmowaniu działań, z kolei cała grupa nie ma wspólnego kanału komunikacji, przez co wiele rozwiązań płynących z centrali odbija się od ściany .

[3 ] Duży poziom skomplikowania bankowych materiałów edukacyjnych, często składających się z kilkusetstronicowych standardów i regulacji. Wysokie koszty prowadzenia szkoleń.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Czy stać nas na grywalizację dla zespołu sprzedaży? Tak!

SS_49_74.jpg
  • Jak można rozumieć ideę grywalizacji w motywacji pracowników sprzedaży?
  • Jaką formułę może przybrać program motywacyjny, gdy go zgrywalizujemy?
  • Co należy zapewnić w mechanice programu, żeby był zgrywalizowany?
Czytaj więcej

Pożegnanie z rutyną, czyli co zrobić, gdy motywacja zaczyna spadać...

SS_49_70.jpg
  • Jak przekształcić przeszkody w działania?
  • Dlaczego potrzebujemy grywalizacji?
Czytaj więcej

Daj innym powód, aby w siebie uwierzyli

SS_49_64.jpg
  • Jaki wpływ ma płeć na postrzeganie własnej wartości?
  • Jak w prosty sposób wzmocnić poczucie własnej wartości pracownika?
  • Jak reagować, kiedy podwładny robi coś źle, żeby nie sabotować jego wiary w siebie?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama