• Czym coaching różni się od mentoringu?
  • Kiedy warto sięgnąć po pomoc coacha lub mentora?
  • Która forma wsparcia lepiej sprawdzi się podczas pracy w systemie zdalnym lub hybrydowym?
Mentoring czy coaching? Formy wsparcia dla pracowników podczas pracy zdalnej

Zasadnicza różnica między coachingiem i mentoringiem polega na tym, że w trakcie coachingu klient sam powinien dotrzeć do odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Mentor, oprócz umiejętnego zadawania pytań i aktywnego słuchania, może podzielić się z podopiecznym wiedzą i podpowiedzieć warte rozważenia rozwiązania. Która forma wsparcia lepiej się sprawdza? Zobaczmy na przykładzie.

Alicja jest key account managerem w firmie produkującej i dystrybuującej nabiał. Odpowiada za współpracę z sieciami spożywczymi – dyskontami i hipermarketami. Od początku pandemii ten kanał odnotowuje duże wzrosty, podczas gdy sprzedaż w innych kanałach, m.in. w HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering), spada.

Alicja ma trudne zadanie. Jej zwierzchnik ma wobec niej duże oczekiwania w zakresie realizacji sprzedaży. W końcu to obecnie na jej klientach opiera się w dużej mierze sprzedaż całej firmy.

Równolegle kupcy w sieciach handlowych wywierają coraz silniejszą presję na dostawców, oczekując coraz większych upustów i lepszych warunków handlowych. Korzystają bowiem z faktu, że inne kanały sprzedaży produktów spożywczych zostały mocno ograniczone przez pandemię. Ustalanie szczegółów dostaw i warunków sprzedaży wewnątrz firmy i zarządzanie magazynem z uwzględnieniem krótkich terminów przydatności, angażuje większość dnia pracy Alicji. Wymaga bowiem organizacji wielu zdalnych spotkań projektowych, aby zrealizować cele sprzedażowe podane przez szefa.

Jednocześnie Alicja jest mamą dwójki dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mimo że mąż Alicji również pracuje głównie z domu, to w dużej mierze na niej spoczywa obowiązek zadbania o posiłki dla dzieci oraz ich edukację.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak nie marnować firmowych pieniędzy

Jak nie marnować firmowych pieniędzy
  • W jaki sposób firmy najczęściej marnują pieniądze?
  • Jak niewłaściwie sporządzona specyfikacja utrudnia zakupy?
  • Dlaczego zbyt niska cena zakupu nie powinna nas cieszyć?
Czytaj więcej

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy

10 cech skutecznego szefa sprzedaży, czyli magia naturalnych predyspozycji w pracy
  • Jakie są trzy podstawowe warunki dotyczące głębszej motywacji do realizacji zadań, obowiązków i odpowiedzialności wynikających z roli?
  • Jakie cechy pomagają dyrektorom sprzedaży w realizacji codziennych obowiązków?
  • Na czym polega magia naturalnych predyspozycji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.