Motywacja i zaangażowanie handlowców są probierzem przyszłego sukcesu zespołu. Wielu sprzedawców nie osiąga wyników, na jakie ich stać, ponieważ menedżer nie kładzie odpowiedniego nacisku na wykorzystanie ich potencjału. Zespół handlowy to często tylko etykieta, a tak naprawdę mamy do czynienia z grupą indywidualności, które nie działają jak zgrany team, ale jak grupa przypadkowo zebranych graczy.

Motywacja i zaangażowanie w zespole

Dobry zespół handlowy powinien mieć cechy charakterystyczne dla zespołu sportowego – jego członkowie współpracują na rzecz wspólnego celu, realizując taktykę przedstawioną przez trenera i jego sztab, opartą na wiedzy na temat przeciwnika. W zespole handlowym powinno być podobnie – sprzedawcy działają zgodnie ze strategią marketingowo-sprzedażową firmy, która uwzględnia narzędzia i techniki przybliżające team do realizacji celów. Menedżer pełni w tej koncepcji podobną rolę do tej, jaką pełni trener: opracowuje taktykę działania, motywuje, wspiera i rozwija zespół, którym kieruje, wykorzystując mocne strony poszczególnych jego członków, jak również niweluje słabe. Korzysta przy tym ze wsparcia działów: marketingu, HR, R&D czy też menedżerów produktów.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji
  • Jak tworzyć treści wideo odpowiadające na potrzeby odbiorców?
  • Dlaczego w dziale sprzedaży nie powinno się uciekać od prezentacji treści w formie filmów wideo?
  • Czy firma powinna przygotowywać takie treści samodzielnie, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom?
Czytaj więcej

Błazen, król czy rycerz?

Błazen, król czy rycerz?
  • Czy podejmując decyzję, działamy w pełni świadomie?
  • Jak myślenie symboliczne wpływa na komunikację w firmie?
  • W jaki sposób wykorzystać metafory, by uniknąć autosabotaży i zwiększyć zawodową skuteczność?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama