Prowadząc szkolenia z zakresu kierowania zespołem sprzedażowym, wielokrotnie natrafiamy na pytanie: jak motywować handlowców? Jeśli kładziemy duży nacisk na motywowanie, a nie widzimy, co handlowcom przeszkadza, to nie będziemy skuteczni w budowaniu ich zaangażowania. Dlatego w niniejszym artykule w równym stopniu zwracamy uwagę na czynniki motywujące, jak i te, które motywację obniżają.

Demotywacja ma katastrofalne skutki dla efektywności osób i zespołów. Mówi o tym opisany przez Maxa Landsberga negatywny cykl demotywacji: brak pewności siebie prowadzi do niezdecydowanych prób, takie działania skutkują słabymi wynikami, te zaś prowadzą do niewystarczającego zwrotnego sprzężenia informacyjnego. Człowiek wpadający w cykl demotywacji z każdym kolejnym niepowodzeniem coraz bardziej pogrąża się w marazmie i rezygnacji. Ciekawie opisuje to również model 5 dysfunkcji pracy zespołowej wskazujący na brak zaufania jako główne źródło niskiej efektywności i braku zaangażowania.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Wysokie oczekiwania wobec zespołu - motywacja czy wręcz przeciwnie?

SS_45_21.jpg
  • Jaki wpływ na wyniki zespołu mają oczekiwania przełożonych?
  • Dlaczego stawiając podwładnym wymagania, warto trzymać się rozsądnych granic?
Read more

Nie ogarnia... czy nie chce ogarniać?

SS_45_24.jpg
  • Czy niezorganizowany, niedotrzymujący ustalonych terminów handlowiec może być skuteczny?              
  • Jakie są najczęstsze powody niezorganizowania handlowców i które z nich powinny nas zaniepokoić?          
Read more

"To niesprawiedliwe!"

SS_45_30.jpg
  • Czy sprawiedliwe traktowanie pracowników jest możliwe?
  • Co pracownicy prawdopodobnie chcą powiedzieć, gdy mówią „to niesprawiedliwe”?
  • Czym są nieświadome uprzedzenia i jak się przed nimi ochronić?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama