• Co łączy najlepszych liderów, zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa?
  • Dlaczego tak ważne dla sukcesu firmy jest to, co myśli o sobie menedżer?
  • Co powoduje, że czasem cały zespół potrafi pójść za menedżerem do następnej firmy?
Organizacja, która przetrwa wszelkie kryzysy

Kto stworzył komputery osobiste? Kto położył podwaliny pod sieci komputerowe, które rozwinęły się do dzisiejszego internetu? Kto stworzył myszkę komputerową? Microsoft? Apple? Nie. To wszystko jest dziełem Xeroxa!

Szefowie korporacji stwierdzili jednak, że nie ma sensu się zmieniać. Jeżeli firma produkuje drukarki i robi to dobrze, to powinna robić to nadal. Podobne historie dotyczą Nokii, Kodaka i wielu innych przedsiębiorstw, a właściwie menedżerów, którzy wybrali trwanie w znanej rzeczywistości i stali się niewolnikami własnego sukcesu, nie zauważając, że świat wokół nich się zmienia i zmienić się muszą też ich firmy, zespoły, strategie, branże, cele oraz sposoby zarządzania.

W obliczu zmian

Świat wokół nas właśnie się zmienia i będzie wymagał od menedżerów gotowości do tego, żeby powiedzieć sobie jasno, że wszystko, co było podstawą biznesu, pewną oczywistością, może stać się nieaktualne. Dlaczego firma organizująca koncerty nie miałaby oferować jakiejkolwiek innej usługi? Ma kapitał finansowy oraz kapitał ludzki. W pewnym sensie może wszystko. Podobnie, jak każde inne przedsiębiorstwo. Oczywiście zmiana w firmach produkcyjnych jest trudniejsza do przeprowadzenia niż w usługowych, ale ciągle realna i, co ważne, może okazać niezbędna.

Wiem, że łatwo napisać, trudniej zrealizować. Sam się zmieniam. Stawiam sobie nowe cele. Aktywnie współuczestniczę w prowadzeniu dużej firmy i wiem, jak bardzo każda zmiana jest trudna do wdrożenia. Każde szkolenie, które prowadzę, stanowi formę przejścia przez proces zmiany. Wiem, ile determinacji wymaga zmiana, ale jednocześnie to właśnie ta gotowość jest najważniejsza w momentach kryzysu.

Pierwszym nawykiem, który trzeba w sobie wypielęgnować, jest zatem otwartość na zmianę, gotowość do uczenia się wszystkiego od początku i nietraktowania tego jak porażki, tylko jak okazji.

Najważniejszym czynnikiem, do którego mamy najszybszy dostęp, jest mentalność menedżmentu i właścicieli, czyli nas samych. Od tego więc powinniśmy zacząć.

Następnym elementem decydującym o sukcesie są ludzie i model współpracy z zespołem. Richard Branson wielokrotnie powtarzał w swoich książkach, że najważniejszy dla biznesu nie jest klient, a pracownik. Dlatego w dalszej części artykułu skupimy się na relacjach między menedżerem, a pracownikami.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 55/2021

Kiedy handlowiec pracuje wyraźnie poniżej swoich możliwości

  • Jakie są najczęstsze powody pracy poniżej możliwości danej osoby?
  • Jak reagować w sytuacjach, kiedy handlowiec wydaje się celowo nie osiągać wyników powyżej pewnego pułapu?
  • Jak budować system motywacyjny, który ułatwi pracownikom osiąganie wysokich wyników?
Czytaj więcej

Remedium dla zespołów w kryzysie

Remedium dla zespołów w kryzysie
  • Czy w czasach ciągłej zmienności można rozwijać pracowników metodami z czasów stabilizacji?
  • Dlaczego w wielu firmach na Zachodzie uczy się handlowców wyłącznie wiedzy produktowej oraz technik teatru improwizacyjnego?
  • Jak wykorzystać narzędzia impro do integracji, podniesienia elastyczności, kreatywności oraz efektywności zespołu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama