Płeć sprzedaży

Tylko on-line nr 48/2020
  • Jakie są cechy dobrego sprzedawcy?
  • Czy są wśród nich cechy typowo kobiece i typowo męskie?
  • W czym przedstawiciele poszczególnych płci są najlepsi, a jakich umiejętności im brakuje?

Natrafiłam niedawno na bardzo ciekawą grafikę wykonaną przez Willa McPhail. Rysunek przedstawia kobietę podczas rozmowy rekrutacyjnej. Po jednej stronie stołu siedzi ona, a po drugiej 10 mężczyzn. Jeden z nich zadaje jej pytanie „Opisz, co możesz wnieść do naszej firmy”. Rysunek jest karykaturalny, prześmiewczy, a jednak dobrze obrazuje aktualną sytuację w wielu firmach.

Dobry sprzedawca, czyli kto?

Jest wiele teorii wyliczających atrybuty efektywnego sprzedawcy. W poniższym tekście odnoszę się do nich w kontekście cech i umiejętności przypisywanych w wielu badaniach kobietom i mężczyznom. Chcę jednak podkreślić, że kategoryzowanie kandydatów czy pracowników ze względu na ich płeć nie przyniesie nam sukcesu przy budowaniu zespołu. Skupić należy się nie na płci, ale cechach niezbędnych do bycia efektywnym sprzedawcą, jednocześnie pamiętając, że wiele kobiet łamie przyjęte stereotypy i reguły i przejawia typowe cechy męskie i odwrotnie: liczni mężczyźni poszczycić się mogą cechami charakteru na ogół przypisywanymi tylko kobietom.

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.