Płeć sprzedaży

Tylko on-line nr 48/2020
  • Jakie są cechy dobrego sprzedawcy?
  • Czy są wśród nich cechy typowo kobiece i typowo męskie?
  • W czym przedstawiciele poszczególnych płci są najlepsi, a jakich umiejętności im brakuje?

Natrafiłam niedawno na bardzo ciekawą grafikę wykonaną przez Willa McPhail. Rysunek przedstawia kobietę podczas rozmowy rekrutacyjnej. Po jednej stronie stołu siedzi ona, a po drugiej 10 mężczyzn. Jeden z nich zadaje jej pytanie „Opisz, co możesz wnieść do naszej firmy”. Rysunek jest karykaturalny, prześmiewczy, a jednak dobrze obrazuje aktualną sytuację w wielu firmach.

Dobry sprzedawca, czyli kto?

Jest wiele teorii wyliczających atrybuty efektywnego sprzedawcy. W poniższym tekście odnoszę się do nich w kontekście cech i umiejętności przypisywanych w wielu badaniach kobietom i mężczyznom. Chcę jednak podkreślić, że kategoryzowanie kandydatów czy pracowników ze względu na ich płeć nie przyniesie nam sukcesu przy budowaniu zespołu. Skupić należy się nie na płci, ale cechach niezbędnych do bycia efektywnym sprzedawcą, jednocześnie pamiętając, że wiele kobiet łamie przyjęte stereotypy i reguły i przejawia typowe cechy męskie i odwrotnie: liczni mężczyźni poszczycić się mogą cechami charakteru na ogół przypisywanymi tylko kobietom.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak reagować na ostrą krytykę w miejscu pracy

SS_50_76.jpg
  • Dlaczego krytyka nie jest lubiana?
  • Jakie mechanizmy obronne uruchamiamy w odpowiedzi na krytykę?
  • Jak właściwie reagować na ostrą krytykę?
Czytaj więcej

Jakiego paliwa użyć, aby się nie wypaliło?

SS_50_72.jpg
  • Jak uniknąć rozprzestrzeniania się wypalenia zawodowego – choroby XXI w.?
  • Jak skutecznie zarządzać energią pracowników?
  • Jak zastosować metodę 7Z w zarządzaniu zespołem?
Czytaj więcej

W paszczy afektu

SS_50_68.jpg
  • Dlaczego irracjonalne zachowania dominują w biznesie?
  • Czy można wyhamować porwania emocjonalne?
  • Jak posprzątać po emocjonalnej detonacji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama