- Jakie są cechy dobrego sprzedawcy?
- Czy są wśród nich cechy typowo kobiece i typowo męskie?
- W czym przedstawiciele poszczególnych płci są najlepsi, a jakich umiejętności im brakuje?
Natrafiłam niedawno na bardzo ciekawą grafikę wykonaną przez Willa McPhail. Rysunek przedstawia kobietę podczas rozmowy rekrutacyjnej. Po jednej stronie stołu siedzi ona, a po drugiej 10 mężczyzn. Jeden z nich zadaje jej pytanie „Opisz, co możesz wnieść do naszej firmy”. Rysunek jest karykaturalny, prześmiewczy, a jednak dobrze obrazuje aktualną sytuację w wielu firmach.
Dobry sprzedawca, czyli kto?
Jest wiele teorii wyliczających atrybuty efektywnego sprzedawcy. W poniższym tekście odnoszę się do nich w kontekście cech i umiejętności przypisywanych w wielu badaniach kobietom i mężczyznom. Chcę jednak podkreślić, że kategoryzowanie kandydatów czy pracowników ze względu na ich płeć nie przyniesie nam sukcesu przy budowaniu zespołu. Skupić należy się nie na płci, ale cechach niezbędnych do bycia efektywnym sprzedawcą, jednocześnie pamiętając, że wiele kobiet łamie przyjęte stereotypy i reguły i przejawia typowe cechy męskie i odwrotnie: liczni mężczyźni poszczycić się mogą cechami charakteru na ogół przypisywanymi tylko kobietom.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu