• Jakie style przywództwa możemy wyróżnić i czym się charakteryzują?
  • Jak zbadać, jaki styl przywództwa reprezentujemy?
  • Czy można stosować więcej niż jeden styl przywództwa?
Pokaż mi swój styl zarządzania, a powiem ci, jakim szefem jesteś!

Praca z zespołem sprzedaży to nie lada wyzwanie. Samo stanowisko dyrektora oraz władza, która się z tym wiąże, nie wystarczają do tego, żeby sprawnie osiągać zamierzone cele i dobrze kierować podwładnymi. Potrzebne jest mądre zarządzanie w stylu dopasowanym do miejsca, ludzi i sytuacji.

Zespoły składające się z różnych typów handlowców dają szerszy wachlarz możliwości, a także nadają pracy odpowiednią dynamikę. Zarządzanie takim zespołem wymaga właściwych narzędzi, którymi są właśnie różne style zarządzania. Czy wybranie jednego z nich wystarczy, żeby osiągnąć sukces?

Przywódca autokratyczny

Styl, w którym menedżer ma potrzebę stałego kontrolowania podwładnych w zakresie wykonywanych obowiązków, domaga się posłuszeństwa, nie lubi sprzeciwu. Pracownicy nie są w tym wypadku pytani o zdanie. Polecenia są wydawane odgórnie i każdy musi się do nich dostosować, niezależnie do tego, czy zgadza się z nimi, czy nie. Okres pandemii okazał się szczególnie ciężki dla tego typu menedżerów, jeśli ich zespoły były zmuszane do pracy zdalnej, przy której bardzo ciężko w 100% kontrolować pracowników. Niewątpliwym plusem tego stylu zarządzania jest sprawne podejmowanie decyzji w trudnych, stresujących momentach. Trzeba jednak pamiętać, że zespół pod rządami autokraty szybko się wypala i traci motywację do pracy, ponieważ nie ma wpływu na żadne decyzje i działania w firmie. Podwładni mają często obawy przed wypowiedzeniem swojego zdania, co skutkuje brakiem szczerego feedbacku, niezbędnego, jeśli menedżerowi zależy na dobrych efektach.

Przywódca charyzmatyczny

Styl, w którym menedżer zaraża swoją wizją, porywa za sobą zespół, pozwalając mu zachłysnąć się kolejnymi pomysłami. Przy takim podejściu niejednokrotnie okazuje się, że podwładni wykonują trudniejsze zadania, przekraczają swoje granice, wychodząc ze strefy komfortu oraz wierzą, że mają nadrzędną misję do spełnienia. Niestety, ten typ menedżera często poza świetną wizją, nie ma w głowie ułożonych kolejnych kroków do osiągnięcia celu. Sama motywacja w zespole to za mało, żeby pójść dalej. Wizjoner bez dobrego planu realizacji nie ma szansy na sukces.

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji
  • Jak tworzyć treści wideo odpowiadające na potrzeby odbiorców?
  • Dlaczego w dziale sprzedaży nie powinno się uciekać od prezentacji treści w formie filmów wideo?
  • Czy firma powinna przygotowywać takie treści samodzielnie, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom?
Czytaj więcej

Błazen, król czy rycerz?

Błazen, król czy rycerz?
  • Czy podejmując decyzję, działamy w pełni świadomie?
  • Jak myślenie symboliczne wpływa na komunikację w firmie?
  • W jaki sposób wykorzystać metafory, by uniknąć autosabotaży i zwiększyć zawodową skuteczność?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama