• Jak przekształcić przeszkody w działania?
  • Dlaczego potrzebujemy grywalizacji?
Pożegnanie z rutyną, czyli co zrobić, gdy motywacja zaczyna spadać...

Osobom, które na co dzień stronią od gier komputerowych, a na świat gamerów patrzą ze sporą rezerwą może się wydawać, że grywalizacja to taka dziecinna igraszka, która z pewnością nie przypadnie im do gustu. Nic bardziej mylnego. Analogia ta kryje w sobie mniej więcej tyle prawdy co stwierdzenie, że fani wirtualnych rozgrywek z pewnością rozpalą w sobie namiętność do teorii gier.

W sidłach grywalizacji

Mechanizmy grywalizacyjne otaczają nas praktycznie z każdej strony, mimo że nie zawsze to dostrzegamy. Wraz z rozwojem technologii staliśmy się częścią rzeczywistości, na której game design odciska coraz większe piętno. Z kolei ludzka świadomość zespoiła się z nimi do tego stopnia, że stają się dla nas równie oczywiste, jak święta bez śniegu lub kłótnie polityków. Po co zatem ich używamy i dlaczego mogą nam być tak pomocne? Zatrzymajmy się na chwilę i zastanówmy, co tak naprawdę stanowi punkt styku dla większości zastosowań mechanizmów grywalizacyjnych. Korzystają z nich np. aplikacje mobilne, które wspierają w rzucaniu palenia, nauce języków, zdrowym odżywianiu czy uprawianiu aktywności fizycznej. Łatwo zauważyć, że cele, które wyłaniają się ze wszystkich wymienionych wyżej czynności, z pewnością nie należą do najprostszych. Grywalizacji używamy zatem niemal wszędzie tam, gdzie spotykamy problemy z motywacją do działania. Tam, gdzie nie tylko pierwszy, ale także każdy następny krok stanowi dla nas ogromne wyzwanie i tam, gdzie w nasze poczynania tak często wkrada się rutyna. Skądś to chyba znamy…

Pozostałe 61% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.