• Jak przekształcić przeszkody w działania?
  • Dlaczego potrzebujemy grywalizacji?

Osobom, które na co dzień stronią od gier komputerowych, a na świat gamerów patrzą ze sporą rezerwą może się wydawać, że grywalizacja to taka dziecinna igraszka, która z pewnością nie przypadnie im do gustu. Nic bardziej mylnego. Analogia ta kryje w sobie mniej więcej tyle prawdy co stwierdzenie, że fani wirtualnych rozgrywek z pewnością rozpalą w sobie namiętność do teorii gier.

W sidłach grywalizacji

Mechanizmy grywalizacyjne otaczają nas praktycznie z każdej strony, mimo że nie zawsze to dostrzegamy. Wraz z rozwojem technologii staliśmy się częścią rzeczywistości, na której game design odciska coraz większe piętno. Z kolei ludzka świadomość zespoiła się z nimi do tego stopnia, że stają się dla nas równie oczywiste, jak święta bez śniegu lub kłótnie polityków. Po co zatem ich używamy i dlaczego mogą nam być tak pomocne? Zatrzymajmy się na chwilę i zastanówmy, co tak naprawdę stanowi punkt styku dla większości zastosowań mechanizmów grywalizacyjnych. Korzystają z nich np. aplikacje mobilne, które wspierają w rzucaniu palenia, nauce języków, zdrowym odżywianiu czy uprawianiu aktywności fizycznej. Łatwo zauważyć, że cele, które wyłaniają się ze wszystkich wymienionych wyżej czynności, z pewnością nie należą do najprostszych. Grywalizacji używamy zatem niemal wszędzie tam, gdzie spotykamy problemy z motywacją do działania. Tam, gdzie nie tylko pierwszy, ale także każdy następny krok stanowi dla nas ogromne wyzwanie i tam, gdzie w nasze poczynania tak często wkrada się rutyna. Skądś to chyba znamy…

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Czytaj więcej

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Czytaj więcej

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama