W świecie, w którym ludzie pracują głównie po to, aby zyskać uznanie w oczach innych, profesjonalnie przekazywany feedback powinien być wizytówką każdego szefa sprzedaży i narzędziem wspierającym rozwój zespołu. Dobrze przekazana informacja zwrotna potrafi zmotywować pracownika bardziej niż perspektywa podwyżki i zachęcić do pracy nad sobą skuteczniej niż groźba zwolnienia.

Feedback jest narzędziem do nauki, nie do walki. Przekazywany prawidłowo sprawia, że pracujemy lepiej, dokładniej i wydajniej. Pełni także funkcje motywacyjne, podnosi zaangażowanie i pozwala wyrazić uznanie. Jeśli natomiast wykonywana praca nie spełnia oczekiwań, poprawnie przekazana informacja zwrotna umożliwia jednoznaczne określenie problemu i skierowanie pracownika na właściwe tory. Jest ona także podstawą dobrych relacji, gdyż ma służyć usprawnieniu przyszłych działań zarówno szefa, jak i podwładnego.

Efektywna komunikacja

Feedback polega na udzielaniu informacji na temat efektów czyjejś pracy w sposób bezpośredni i zrozumiały. Wielu menedżerów skupia się jednak wyłącznie na ocenie samego pracownika (np. „Jesteś inteligentny”), nie zaś na konkretnych efektach jego działania (np. „Twoja szybka reakcja uratowała negocjacje”).

W ten sposób może dojść do sytuacji, w której rozmowa staje się przeładowana emocjami, a maleje znaczenie merytorycznych argumentów. Bardzo dobrze odzwierciedla to język, jaki jest używany do tego celu. Oceny (np. „Jesteś dobrym/ złym sprzedawcą”) oraz generalizacje (np. „nigdy”, „zawsze”, „w kółko”, „ciągle” itp.) często prowadzą do nieporozumień, nawet jeśli przekazywana informacja zwrotna miała mieć wydźwięk pozytywny.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Miara dobrego lidera

SS_47_60.jpg
  • Jakie są trzy najczęściej wskazywane przez samych menedżerów sprzedaży obowiązki szefa działu handlowego?
  • Na realizację jakich zadań szefowie sprzedaży poświęcają najwięcej czasu?
  • Jaki jest role model szefa sprzedaży?
  • Jak w nowatorski sposób rozwijać „miękkie ramię” przywództwa?
Czytaj więcej

Każdemu innym szefem będziesz!

SS_47_27.jpg
  • Jakim szefem jest choleryk, a jakim melancholik?
  • Który typ osobowości najlepiej predestynuje handlowca do szybkiego zamykania transakcji, a który do budowania długoterminowych relacji?
  • Jakie są najczęstsze deficyty osób o poszczególnych typach osobowości?
Czytaj więcej

"Uprzejmie donoszę..."

SS_47_22.jpg
  • Co najczęściej kieruje pracownikami, którzy przychodzą do szefa na skargę?
  • Jak reagować, gdy nasz podwładny regularnie donosi o tym, co się dzieje w zespole?
  • Jak pracownik-donosiciel wpływa na funkcjonowanie zespołu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama