Jak rozliczać handlowców z realizacji działań prospectingowych? Na przykładzie firmy handlowej prezentujemy przykładowy system premiowania zależny od efektywności działań mających na celu pozyskanie nowych klientów.
Firma handlowa przyjęła plan działań prospectingowych „Miesięczna oferta dla wybranej branży”, polegający na wyborze w każdym miesiącu innej branży, dla której przygotowywana jest specjalna oferta. Efektem tych działań ma być pozyskanie nowych klientów.
Jednostka dysponuje systemem CRM, w którym baza klientów została podzielona na trzy grupy:
- klienci aktywni, którzy ostanie złożyli zamówienie w 2015 roku,
- klienci uśpieni, którzy ostatnie zamówienie złożyli w 2014 roku,
- klienci utraceni, którzy ostanie zamówienie złożyli przed 2014 rokiem.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.