Warto się przysłuchiwać rozmowom handlowców z potencjalnymi nabywcami naszych towarów czy usług lub też opiekunów z obecnymi klientami. Robiąc to, można bardzo dużo usłyszeć. Wprawnemu uchu wystarczy kilka minut rozmowy i już wiadomo, co jest nie tak. Nagrania uświadamiają też pracownikom, jak się wypowiadają, co mówią i dlaczego osiągają takie, a nie inne wyniki. Jak pracuje się w biurze informacji gospodarczej, w którym rozmowy telefoniczne są nagrywane? Kiedy i jak kontrolować rozmowy pracowników z klientami? Kiedy ingerować, a kiedy dawać wolną rękę?

Przed biurami informacji gospodarczej stoją dwa ważne zadania: z jednej strony administrowanie elektronicznymi bazami danych o zadłużonych przedsiębiorcach ze wszystkich gałęzi gospodarki, a z drugiej – informowanie uczestników rynku o oferowanych usługach. Celem pracowników departamentu sprzedaży jest przedstawienie przyszłym klientom zalet płynących z nawiązania współpracy z biurem informacji gospodarczej. Opiekunowie klientów dbają z kolei o to, aby osoby, które zawarły z nim umowę, w sposób najbardziej efektywny wykorzystywały pozyskane stamtąd informacje. Większość tych działań odbywa się podczas, często kilkudziesięciominutowych, rozmów telefonicznych.

Ich nagrania służą przede wszystkim zachowaniu wysokich standardów obsługi klienta (przydają się w wypadku wyjaśniania ewentualnych niejasności wynikłych na linii handlowiec – klient), ale przede wszystkim są doskonałym materiałem szkoleniowo-dydaktycznym dla pracowników departamentu sprzedaży i obsługi klienta.

Ważny jest szczegół

W naszej organizacji skupiamy się na analizie rozmowy pod kątem interesujących nas aspektów. Przy reklamacji zwracamy uwagę głównie na merytorykę i argumentację oraz procedury wewnętrzne. Sprawdzamy, czy wszystko zostało przedstawione klientowi zgodnie z obowiązującymi zasadami. Po odsłuchu rozmowy w większości przypadków wszystkie wątpliwości zostają wyjaśnione. Na podstawie analizy takiego zapisu rozmowy łatwiej podjąć trafną decyzję, opierając się na faktach, a nie ich interpretacji.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.