Wszyscy doskonale wiemy, że bez sprawnie działającego zespołu handlowego ani rusz. No właśnie, ale jak to zrobić, żeby mieć świetny zespół, który stale otrzymuje sowite premie za realizację planów sprzedaży? Od czego zacząć?

Na początek trzeba zbudować taki zespół. Konieczne jest więc określenie zadań, jakie będzie realizował handlowiec, i wymagań, jakie powinien on spełniać. Klienci, z którymi pracuję, często mówią: „Wie Pani, handlowiec ma po prostu sprzedawać”. I to jest, oczywiście, prawda. Tyle tylko, że produkt produktowi nierówny. Można sprzedawać dla klienta biznesowego lub indywidualnego. Proces sprzedaży może się wiązać z koniecznością prowadzenia negocjacji trwających po kilka lub kilkanaście miesięcy albo można sprzedawać coś, do czego wystarczy jedna rozmowa telefoniczna czy dwie. Produkt lub usługa może kosztować kilkaset złotych albo kilkaset tysięcy złotych. Twoi handlowcy, aby sprzedać, prowadzą rozmowy z szefem działu marketingu albo może z samym prezesem firmy. Niektórzy pracują w terenie, inni sprzedają stacjonarnie, np. przez telefon, Internet. Jedni pozyskują klienta aktywnie, inni w sposób bierny – poprzez jego obsługę. Sprzedaż sprzedaży więc nie jest równa, dlatego w zależności od docelowego klienta, produktu, wartości sprzedaży czy też długości negocjacji kontraktów i charakteru pracy (praca w terenie lub stacjonarnie) należy określić profil docelowego, idealnego kandydata do pracy.

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji

7 filmów, które przełożą się na sprzedaż i liczbę finalizowanych transakcji
  • Jak tworzyć treści wideo odpowiadające na potrzeby odbiorców?
  • Dlaczego w dziale sprzedaży nie powinno się uciekać od prezentacji treści w formie filmów wideo?
  • Czy firma powinna przygotowywać takie treści samodzielnie, czy lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom?
Czytaj więcej

Błazen, król czy rycerz?

Błazen, król czy rycerz?
  • Czy podejmując decyzję, działamy w pełni świadomie?
  • Jak myślenie symboliczne wpływa na komunikację w firmie?
  • W jaki sposób wykorzystać metafory, by uniknąć autosabotaży i zwiększyć zawodową skuteczność?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama