Obecnie nawet małe firmy mogą korzystać z narzędzi automatyzujących procesy sprzedażowe, które dawniej spoczywały na barkach ludzi i pochłaniały mnóstwo czasu. Niektóre zadania ciągle jednak lepiej pozostawić w rękach człowieka. Co można i warto zautomatyzować?
W sprzedaży kluczowe są budowanie relacji, umiejętność słuchania i zadawania właściwych pytań, akcentowanie korzyści oraz wykorzystanie rozmowy na analizę potrzeb – jeszcze przed prezentacją produktu lub usługi. Cały proces można opisać w siedmiu krokach:
- potencjalny klient,
- identyfikacja potrzeb i konsekwencji,
- przedstawianie rozwiązań,
- wysłuchanie sprzeciwów,
- negocjacje,
- prośba o zakup (zamknięcie sprzedaży),
- zarządzanie relacjami z klientem.
Pozostałe 95% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.