Naginanie rzeczywistości do własnych potrzeb wcale nie musi być domeną wybrańców uwolnionych z Matrixa dnia codziennego. Nawet jeśli nie jesteś współczesnym Kevinem Mitnickiem1, możesz posłużyć się zestawem narzędzi i technik, które ułatwiają pracę każdemu handlowcowi. Będziesz niczym hacker – tyle że zajmujący się nie komputerami, a obchodzeniem „zabezpieczeń” (czyli po prostu przeszkód) dnia codziennego. Poniżej przedstawiam garść pomysłów, które sam stosuję w sprzedaży i które usprawniają moją pracę, a tym samym zapewniają lepszy kontakt z klientami.

Każdego dnia przychodzi nam do głowy kilka czy nawet kilkanaście pomysłów dotyczących usprawnienia własnej pracy, dodatkowej wartości, którą można oferować klientom, a także wielu innych spraw. Myślimy wtedy „to dobry pomysł, muszę go zapamiętać”. Niestety, w natłoku zdarzeń w 90% te warte zapamiętania idee gdzieś nam umykają. Wraz z nimi pozbywamy się możliwości rozwoju zawodowego, unikalnych okazji sprzedażowych oraz szans na zarobienie dodatkowych, konkretnych pieniędzy. Aby tego uniknąć, warto zastosować się do prostej metody – zadbać o miejsce, w którym będziemy zapisywać WSZYSTKIE pomysły, jakie przyjdą nam do głowy. Najlepsze – moim zdaniem – będą do tego celu zwykły zeszyt w twardej oprawie i długopis. Można nosić je zawsze przy sobie i zapełniać tym, co uda nam się wymyślić. Nawet jeśli pojawi się tylko jeden pomysł dziennie, da nam to 365 pomysłów sprzedażowych rocznie. I dalej, nawet jeśli tylko 10% z nich przyniesie konkretne efekty, to będziemy w nieporównanie lepszej sytuacji niż ci handlowcy, którzy nie zapisują swoich pomysłów. Jeżeli zapamiętają 10% z nich (bo 90% nieodwołalnie uleci im z pamięci), to będą mieli do dyspozycji rocznie zaledwie ok. 4 skutecznych pomysłów. Dla porównania nasze 36 pomysłów rocznie zapewni nam ogromną przewagę. Sam prowadzę tego typu system i, jak dotąd, od października 2011 r. do lutego br. udało mi się zgromadzić już pokaźną liczbę 860 pomysłów. Ktoś może słusznie zauważyć, że ciekawe idee wpadają nam czasem do głowy w chwilach, gdy nie możemy od razu sięgnąć do zeszytu i ich zapisać (podczas jazdy samochodem, imprezy itp.). Rozwiązaniem tego problemu jest coś, co każdy z nas nosi w kieszeni – telefon komórkowy. Każdy telefon ma funkcję dyktafonu, którą można wykorzystać jako tymczasowe miejsce do zarejestrowania tego, co akurat przyjdzie nam na myśl. Trzeba jednak pamiętać, aby liczba miejsc, w których zapisujemy pomysły lub ważne informacje, była możliwie jak najmniejsza. Jeśli mamy ich 4 lub więcej, trudno będzie zapanować na przepływem informacji.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.