• Kim są silversi?
  • Z jakimi problemami na rynku pracy borykają się przedstawiciele pokolenia 50+?
  • Na czym polega folwarczny model zarządzania i co ma wspólnego z sytuacją zawodową silversów?
Srebrny szef sprzedaży

Pokolenie 50+, czyli tak zwani silversi, to coraz bardziej zauważalna i istotna grupa w polskim społeczeństwie. Chociaż są dobrze wykształceni i mogą się pochwalić ogromnym doświadczeniem zawodowym i życiowym, borykają się z przytłaczającą liczbą stereotypów, które bardzo skutecznie uniemożliwiają im aktywne funkcjonowanie na rynku pracy. W artykule postaram się scharakteryzować tę grupę i pokazać, jak bardzo te stereotypy są nieuprawnione i jak wielkim marnotrawstwem jest eliminowanie silversów z życia zawodowego.

Silversi, czyli kto?

19 listopada 2019 r. został opublikowany raport Pokolenie 50+ w pracy – prawda i stereotypy, przygotowany przez firmę Bigram we współpracy z Essilor Polonia1. Do badania zaproszono 301 przedsiębiorstw, a osobom odpowiedzialnym w nich za HR zadano pytania na temat ich stosunku do pracowników 50+. Wzięło w nim udział również 455 osób będących w przedziale wiekowym 46–65 lat. W podsumowaniu wyraźnie widać dwa obrazy. Osoby 50+ deklarują wykształcenie wyższe, znajomość języków obcych, umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami i chęć dokształcania się. Z kolei pracodawcy jako wady pracowników w tym wieku wskazują… brak znajomości języków obcych, rutynę, niekorzystanie z nowoczesnych technologii. Jak widać, opinie są sprzeczne. Przekłada się to w bezpośredni sposób na twarde dane dotyczące rynku pracy. Według raportu GUS2 wskaźnik aktywności zawodowej dla osób powyżej 50. roku życia w 2018 r. wyniósł w Polsce 32,8% i był niższy o 22,5% od wskaźnika dla ludności ogółem. Wskaźnik zatrudnienia dla tej grupy wiekowej wyniósł zaś 32,9% przy 72,8% dla całości populacji. Oznacza to, że duża część pokolenia silversów nie pracuje, choć ich możliwości i umiejętności zupełnie tego nie tłumaczą.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.