• Jakie są plusy i minusy bliskich relacji z podwładnymi?
  • Jak uniknąć przekraczania granic między przyjaźnią a relacją szef–podwładny?
Szef - przyjaciel?

Bycie w bardzo bliskich relacjach ze swoim zespołem ma chyba tyle samo przeciwników, co zwolenników. Dawno temu usłyszałem od jednego z bardzo doświadczonych menedżerów sprzedaży (ponad 25 lat na stanowisku zarządczym), że nie można być dobrym menedżerem, nie będąc jednocześnie przyjacielem swojego zespołu. Ta teza może wydawać się kontrowersyjna, ale jest mi niesamowicie bliska. W tym tekście postaram się wyodrębnić plusy i minusy bycia w bliskich relacjach ze swoim zespołem.

Kiedy w 2011 roku obejmowałem swój pierwszy zespół sprzedaży, musiałem wybrać jakąś myśl przewodnią, którą będę się kierować i tak powstało hasło towarzyszące mi do dziś (niewielu z was wie, ponieważ niespecjalnie to komunikuję, ale do dziś zarządzam 4 różnymi projektami). W ten sposób powstało moje motto: „Bądź takim typem szefa, jakiego sam chciałbyś mieć”.

Czyli jakim? Moim zdaniem taki szef powinien być:

  • kompetentny,
  • wesoły,
  • wyrozumiały,
  • szczery,
  • potrafiący mnie wysłuchać i chcący to robić,
  • otwarty na pomysły,
  • zaangażowany.

Gdyby się przez chwilę zastanowić... Czy właśnie takich cech szukamy wśród naszych przyjaciół? Oczywiście musimy mieć pełną świadomość, że bycie blisko swoich ludzi może mieć też negatywne strony, a dodatkowo MUSI mieć swoje granice. Zacznijmy od minusów.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.