Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na jakie grupy kryteriów należy zwrócić uwagę, wybierając szkolenie online dla siebie lub swojego zespołu?
  • Kiedy warto zainteresować się pakietami szkoleniowymi?
  • Jakie dodatkowe elementy, poza samym kursem, mogą wchodzić w skład szkolenia online i podnosić jego wartość?

Ostatnie miesiące to prawdziwy boom na szkolenia odbywające się na odległość. Nie ma się czemu dziwić, skoro pandemia uwięziła większość z nas w domach. Pokazało to dobitnie, że szkolenia i warsztaty nie muszą się odbywać w salach wykładowych, a zajęcia prowadzone online mogą być równie wysokiej jakości. Jeszcze nie tak dawno panowało przekonanie, że szkolenie online to nauka niższej jakości.

Im bardziej rozwija się globalna sieć, tym więcej było możliwości prowadzenia przez internet profesjonalnych zajęć. Coraz więcej osób rozumie, że wiedzę można przyswajać także wirtualnie – wygodnie i praktycznie, bez utraty bezpośredniego kontaktu z trenerem.

Większość kursów online, w których osobiście miałam możliwość uczestniczyć, była naprawdę na wysokim poziomie. Kiedy jednak zastanowić się nad tym głębiej, sedno może tkwić w odpowiednim wyborze szkolenia.

Jak to zrobić właściwie? Jest kilka aspektów, na których warto się skupić i które pokrótce opiszę – od wyboru odpowiedniej tematyki, poprzez sprawdzonego trenera, aż po aspekty techniczne, takie jak profesjonalna platforma do prowadzenia szkoleń czy możliwość odbycia indywidualnych konsultacji.

Tematyka i zakres materiału

Wydawać by się mogło, że to dość proste. Wystarczy otworzyć przeglądarkę internetową, wpisać w wyszukiwarkę hasło i gotowe. Ale czy to na pewno wystarczy? Oczywiście, że nie.

Zanim zaczniesz poszukiwania warsztatów dla siebie lub swojego zespołu, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Jaki zakres szkolenia mnie interesuje?
  • Co chcę wynieść z zajęć?
  • Od kogo chcę się uczyć?
  • Czy ma być to kurs indywidualny czy grupowy?
  • Do czego będzie mi potrzebna zdobyta wiedza?
  • Czy chcę, aby szkolenie miało wymiar praktyczny czy teoretyczny?

Kiedy już wiesz, co cię interesuje i jaki jest twój cel, możesz rozpocząć poszukiwania.

Nie będzie oczywiście odkrywcze stwierdzenie, że najlepiej zacząć od skorzystania z wyszukiwarki internetowej i wpisania odpowiednich słów kluczowych. Wyzwaniem może się jednak okazać fakt, że oferta szkoleń online rozrasta się nawet nie z miesiąca na miesiąc, a z tygodnia na tydzień. Dostępnych kursów jest naprawdę wiele, więc samo wybranie odpowiedniego zakresu tematycznego nie wystarczy. To dopiero początek.

Opinie i rekomendacje

Wybrane szkolenie wydaje się być atrakcyjne? Świetnie, ale samo „wydaje się” to zdecydowanie za mało, aby zainwestować spore pieniądze. Zanim podpiszesz umowę, sprawdź, jakie opinie na temat zajęć można znaleźć w sieci.

Jest wiele możliwości znalezienia ocen wybranego kursu, ale do większości z nich należy podchodzić z pewną rezerwą. Nie każda recenzja jest warta uwagi. Najbardziej wiarygodne są opinie osób, które znamy osobiście (lub poprzez wspólnych znajomych) i które same brały udział w wybranym przez nas kursie. Niestety, nie zawsze mamy do takich dostęp.

Zamiast przeglądać opinie w wyszukiwarce, warto zwrócić uwagę, czy dana firma może pochwalić się oficjalnymi rekomendacjami wydanymi przez firmy, które korzystały z jej szkoleń. Takie referencje mają bowiem wagę dokumentu wystawionego po udanych warsztatach i na pewno są bardziej wiarygodne. Możesz je znaleźć np. na stronie internetowej firmy szkoleniowej.

Równie pomocne są rekomendacje wystawione na profilach firm i trenerów w ich mediach społecznościowych, np. na LinkedInie. To kopalnia wiedzy i informacji, a także wygodne źródło do kontaktu ze szkoleniowcami. Można też tam wprost zapytać swoją sieć kontaktów o opinie na temat firmy szkoleniowej, której usługami jesteście zainteresowani.

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zarządzanie nawykami pracowników

Zarządzanie nawykami pracowników
  • Dlaczego pracownicy czasami popełniają wciąż te same błędy?
  • Od czego zacząć wdrażanie nowych nawyków u handlowców?
  • Jak wzmacniać pożądane zachowania pracowników?
Czytaj więcej

Jak dbać o wysoki poziom kompetencji prezentacyjnych w zespole sprzedaży

Jak dbać o wysoki poziom kompetencji prezentacyjnych w zespole sprzedaży
  • Jak zdiagnozować faktyczny poziom umiejętności perswazyjnego prezentowania w zespole?
  • Jak systemowo podejść do rozwoju kompetencji prezentacyjnych?
  • Co powinni wiedzieć i umieć sprzedawcy w obszarze prezentowania?
  • Jak stale doskonalić jakość tej kompetencji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama