Dodatkowe świadczenia na rzecz pracowników w ramach podnoszenia ich kwalifikacji można umiejętnie wykorzystać do motywowania podwładnych, a także do powstrzymania ich przed odejściem do innej firmy.
Podstawowe zasady podnoszenia kwalifikacji przez pracowników regulują artykuły 1031–1036 Kodeksu pracy. Jest to regulacja dość zwięzła, z którą zapoznać się powinien każdy pracodawca. Dokonywanie z pracownikami ustaleń dotyczących ich kursów i szkoleń mniej korzystnych niż przewidują przepisy Kodeksu pracy jest nieważne i może spowodować przykre konsekwencje dla pracodawcy.
Formy podnoszenia kwalifikacji przez pracowników
Zgodnie z wymienionymi wyżej przepisami, podnoszenie przez pracowników kwalifikacji odbywać się może w dwóch formach:
- za zgodą obu stron: z inicjatywy pracodawcy, gdy zaoferuje on pracownikowi odbycie konkretnego kursu lub podjęcia studiów albo gdy z taką inicjatywą wychodzi pracownik, a pracodawca wyraża na to zgodę,
- z inicjatywy pracownika, który bez zgody pracodawcy może uczestniczyć w dodatkowych kursach czy podejmować studia, nawet niezwiązane z wykonywaną przez niego pracą.
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.