Time management w zespołach handlowych

Łukasz Hardek   Szef Sprzedaży 36/2018
SS_36_14.jpg
  • Jak zarządzać czasem w zespole, którego członkowie bardzo się różnią zarówno pod względem charakterów, jak i sposobów pracy?
  • Czym różni się zarządzanie czasem pracy nowego oraz doświadczonego pracownika?
  • W jaki sposób zwykła korkowa tablica może wesprzeć firmowy system CRM?

Zarządzanie czasem w zespole sprzedażowym to w ostatnich latach temat na topie. Na rynku pojawiły się setki publikacji, książek, artykułów i poradników, które podpowiadają, co zrobić, żeby nasza praca była bardziej efektywna, a nasza wydajność jako sprzedawców większa. Można oczywiście przeczytać wszystkie te mądre artykuły i wychodząc z założenia, że piszący je wiedzą, o czym mówią, stać się mistrzami zarządzania czasem naszym i naszych pracowników. Należy jednak wziąć pod uwagę pewien bardzo ważny aspekt prac w handlu, z którym mierzy się każdy szef działu sprzedaży. W mojej opinii dobry dział sprzedaży składa się z ludzi, którzy różnią się pod względem nie tylko sposobu, w jaki pracują, ale także charakterów. Jak wówczas podejść do tematu zarządzania czasem zespołu?

Organizacja pracy w zespole

Dobór osób do zespołu handlowego nie jest łatwy, ponieważ osoby te, pomimo różnic charakterologicznych, powinny się porozumiewać zarówno na tle zawodowym, jak i prywatnym (przynajmniej w biurze). Nie jest to tak trudne do uzyskania jak to, żeby wszyscy sprzedawcy pracowali w uniwersalnym, idealnie dla wszystkich dobranym rytmie.

Trzeba przyznać, że często jest to po prostu niewykonalne. Czy osoba, która skrupulatnie pracuje nad przygotowaniem idealnego maila do potencjalnego klienta, ma zarządzać swoim czasem w taki sam sposób, jak robi to ktoś, kto woli natychmiast chwycić za słuchawkę i porozmawiać ze swoim klientem bezpośrednio?

Obie te osoby, pomimo różnych sposobów działania, mogą osiągać podobne wyniki i efekty, ale dzień ich pracy wygląda inaczej. Chociaż pracują w tym samym dziale, mają takie same cele, ich sposób pracy będzie się mocno różnić, a co za tym idzie – zarządzanie ich czasem pracy również będzie inne.

Skoro mamy tyle indywidualności, jak należy postrzegać zarządzanie czasem sprzedaży?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum