• Jak zarządzać czasem w zespole, którego członkowie bardzo się różnią zarówno pod względem charakterów, jak i sposobów pracy?
  • Czym różni się zarządzanie czasem pracy nowego oraz doświadczonego pracownika?
  • W jaki sposób zwykła korkowa tablica może wesprzeć firmowy system CRM?
Time management w zespołach handlowych

Zarządzanie czasem w zespole sprzedażowym to w ostatnich latach temat na topie. Na rynku pojawiły się setki publikacji, książek, artykułów i poradników, które podpowiadają, co zrobić, żeby nasza praca była bardziej efektywna, a nasza wydajność jako sprzedawców większa. Można oczywiście przeczytać wszystkie te mądre artykuły i wychodząc z założenia, że piszący je wiedzą, o czym mówią, stać się mistrzami zarządzania czasem naszym i naszych pracowników. Należy jednak wziąć pod uwagę pewien bardzo ważny aspekt prac w handlu, z którym mierzy się każdy szef działu sprzedaży. W mojej opinii dobry dział sprzedaży składa się z ludzi, którzy różnią się pod względem nie tylko sposobu, w jaki pracują, ale także charakterów. Jak wówczas podejść do tematu zarządzania czasem zespołu?

Organizacja pracy w zespole

Dobór osób do zespołu handlowego nie jest łatwy, ponieważ osoby te, pomimo różnic charakterologicznych, powinny się porozumiewać zarówno na tle zawodowym, jak i prywatnym (przynajmniej w biurze). Nie jest to tak trudne do uzyskania jak to, żeby wszyscy sprzedawcy pracowali w uniwersalnym, idealnie dla wszystkich dobranym rytmie.

Trzeba przyznać, że często jest to po prostu niewykonalne. Czy osoba, która skrupulatnie pracuje nad przygotowaniem idealnego maila do potencjalnego klienta, ma zarządzać swoim czasem w taki sam sposób, jak robi to ktoś, kto woli natychmiast chwycić za słuchawkę i porozmawiać ze swoim klientem bezpośrednio?

Obie te osoby, pomimo różnych sposobów działania, mogą osiągać podobne wyniki i efekty, ale dzień ich pracy wygląda inaczej. Chociaż pracują w tym samym dziale, mają takie same cele, ich sposób pracy będzie się mocno różnić, a co za tym idzie – zarządzanie ich czasem pracy również będzie inne.

Skoro mamy tyle indywidualności, jak należy postrzegać zarządzanie czasem sprzedaży?

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą

Kluczowe narzędzia menedżera w zarządzaniu sprzedażą
  • Czy wykształcenie jest w dzisiejszych czasach istotne, czy nie ma większego znaczenia?
  • Jakie są obecnie najbardziej pożądane umiejętności miękkie?
  • Co to znaczy, że szef powinien umieć sprzedawać siebie handlowcom?
Czytaj więcej

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe

Dobre nawyki, które warto rozwijać, prowadząc zespoły sprzedażowe
  • Jakie są kluczowe kompetencje dobrego menedżera sprzedaży?
  • Jakie pytania powinien sobie zadać każdy szef zespołu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.