Wysoka premia czy uścisk dłoni szefa? Ani jedno, ani drugie. Okazuje się, że współczesne czynniki motywacyjne to nie wynagrodzenie i nawet nie uznanie w oczach przełożonego. To, co popycha do działania pracowników działu sprzedaży, to… energia, która w nich jest.

Ludzie zobowiązują się, że coś zrobią, nie tylko z powodów finansowych. Pieniądze to jedynie papierki. Ludzi natomiast motywuje to, co wiąże się z nimi. A są to: przyjemność, poczucie prestiżu, często próba ukrycia niedowartościowania, władza i kontrola, nierzadko będąca maską wewnętrznej bezsilności, chęć uznania, odzwierciedlająca brak wiary we własne siły lub w to, że jest się w czymś dobrym.

Motywów podejmowania przez ludzi różnych działań może być wiele, ale ich wspólnym mianownikiem są emocje. To one inicjują działania. Odpowiada za nie część mózgu, która nie jest odpowiedzialna za racjonalne myślenie. Dlatego tak często wymyślane przez menedżerów logiczne systemy motywacyjne, które z punktu widzenia kosztów, zysku, straty i logiki są spójne wewnętrznie, w rzeczywistości się nie sprawdzają, ponieważ są wynikiem zachowawczości. Oznacza to, że osoby, która je tworzą, robią to z pozycji strachu, myśląc, że ktoś je oszuka, okłamie, naciągnie na dodatkową prowizję, którą potem trzeba będzie wypłacić, aby pozostać konsekwentnym.

Zabójcy kreatywności, wrogowie zaangażowania

Człowiek zwykle myśli zachowawczo wtedy, gdy nie ufa, obawia się porażki bądź negatywnej oceny (wrogowie zaangażowania) lub gdy brakuje mu odwagi, aby zrobić coś inaczej, bo „co powiedzą inni – może zaczną szydzić lub nabijać się?”. Taka postawa niszczy kreatywność i nie pozwala realizować nowych pomysłów.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.