Wizyta menedżera i handlowca u klienta to jedna z najbardziej efektywnych metod rozwoju umiejętności handlowych. Wymaga jednak szczegółowego zaplanowania oraz ustalenia pewnych zasad obowiązujących obie strony.

Z handlowcem w terenie

Zanim jednak menedżer uda się w teren, powinno odbyć się szkolenie w zakresie kompetencji sprzedażowych, przeprowadzone bezpośrednio przez menedżera lub przez zewnętrzną firmę szkoleniową. W przypadku skorzystania z usług zewnętrznego trenera duże znaczenie ma uspójnienie wiedzy dotyczącej metod sprzedaży stosowanych przez handlowców i ich szefa. Dlatego też firma powinna przeszkolić także menedżera, dzięki czemu wyeliminuje ryzyko różnic merytorycznych, co w efekcie sprawi, że handlowcy będą działali na tych samych zasadach i stosowali te same techniki sprzedażowe, co ich szef.

Kontraktowanie wspólnych spotkań z klientami

Informować handlowców wcześniej o zamiarze uczestniczenia w spotkaniu z klientem czy działać z zaskoczenia? Każda forma ma swoje wady i zalety. Sprzedawcy, wiedząc o tym, że menedżer będzie im towarzyszył w wizycie, często umawiają spotkania z takimi klientami, którzy zawsze składają zamówienia. W przypadku, gdy podwładni nie mają możliwości przygotowania się do wspólnej wizyty, menedżer może realnie ocenić, jak handlowiec faktycznie planuje dzień i swoje działania, jak jest zorganizo­wany w terenie. Z drugiej strony handlowcy często podkreślają, że taka forma nadzoru jest dowodem braku zaufania szefa do pracownika.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wspierający szef, czyli kto?

Wspierający szef, czyli kto?
  • Co oznacza określenie „wspierający szef”?
  • Na czym polega klątwa wiedzy i dlaczego jest groźna w relacji szef–pracownicy?
  • Co może utrudniać bycie wspierającym liderem?
Czytaj więcej

Wspierający szef, czyli kto?

Wspierający szef, czyli kto?
  • Jakimi cechami charakteru oraz zachowaniami powinien odznaczać się wspierający menedżer?
  • Jakich zwrotów unikać w komunikacji z pracownikiem?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.