Update 16.02.2021

Magazine service "Szef Sprzedaży" is exactly: 1313 (+32) articles and 440 (+8) authors.

Latest issue 55/2021 (march-april)

Trudno wyobrazić sobie skuteczną organizację systemu sprzedaży w firmie bez udanej współpracy działów marketingu i handlowego. Jednocześnie, analizując sytuację części przedsiębiorstw, można odnieść wrażenie, że w wielu z nich oba te działy funkcjonują praktycznie zupełnie niezależnie od siebie, często wręcz wchodząc sobie w drogę, co oczywiście nie pomaga w osiągnięciu zadowalających wyników. Jak zaplanować optymalną współpracę handlowców i marketingowców, która opłaci się całej firmie? W jaki sposób podzielić kompetencje i zadania? Na jakie pułapki należy uważać? Na te i inne pytania w naszym Temacie Numeru odpowiadają Sandra Kluza i Kinga Zehner.

Współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w firmie staje się jeszcze trudniejsza, jeżeli organizacja pracuje w trybie zdalnym. Zachowania i działania tak – wydawałoby się – naturalne, jak spontaniczna burza mózgów lub przekazywanie sobie ważniejszych informacji podczas spotkania w firmowej kuchni stały się niemożliwe. Czy komunikacja pomiędzy różnymi działami musi na tym ucierpieć? Na szczęście nie! Jak szef zespołu może zadbać o uniknięcie takiej sytuacji podpowiada Magdalena Siennicka w artykule „Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?”.

Nie ma chyba w świecie sprzedaży osoby, która nie słyszałaby o zasadzie Pareto, w myśl której 20% naszych wysiłków i działań przekłada się aż na 80% osiąganych efektów. Truizmem może się też wydawać stwierdzenie, że jednym z najważniejszych zadań szefa sprzedaży jest ustalanie priorytetów handlowcom. Tylko dlaczego tak często okazuje się, że w zespołach handlowych tych priorytetów brakuje albo każdemu z jego członków wydają się one inne? Aby raz na zawsze rozwiązać ten problem, warto zacząć od lektury tekstu Gabrieli Niewiadomskiej „Jak ustalać priorytety handlowcom?”. Autorka zawarła w nim wiele praktycznych wskazówek, dzięki którym ułożenie odpowiedniej listy i konsekwentne monitorowanie postępów w jej realizacji będzie łatwiejsze.

Trainings

  • Jak skutecznie planować przedsięwzięcia...

    dr Dariusz Stronka
    Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe, czyli biznesplan w praktyce

    Cykl trzech webinarów „Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe?” to mini kurs o planowaniu biznesu od fazy pomysłu do...

    webinar, 24.02.2021 webinar, 24.03.2021 webinar, 21.04.2021

  • Podstawy analizy danych z KNIME

    Bartosz Cicharski
    Podstawy analizy danych z KNIME

    W pracy każdego analityka pojawia się taki moment, gdy Excel nie daje rady z przetwarzaniem danych. Zamiast załamywać się, warto poznać KNIME - potężną...

    webinar, 8.04.2021 webinar, 22.04.2021 webinar, 6.05.2021

  • Prawne pułapki e-commerce w 2021 r....

    Kamila Kozera
    Prawne pułapki e-commerce w 2021 r. Nie daj się zaskoczyć!

    Pandemia COVID-19 i towarzyszący jej lockdown przyspieszyły rozwój branży e-commerce. Biznesy stacjonarne zaczęły szukać nowych możliwości...

    webinar, 12.04.2021

  • Jak prowadzić skuteczne rozmowy handlowe...

    Bartosz Oczko
    Jak prowadzić skuteczne rozmowy handlowe w języku angielskim i uniknąć najczęstszych błędów

    Podczas szkolenia on-line przyjrzymy się najczęstszym błędom, które popełniają handlowcy, prezentując ofertę i prowadząc negocjacje w języku...

    webinar, 16.04.2021

  • Optymalizacja kosztów zużycia energii...

    Dariusz Chrzanowski
    Optymalizacja kosztów zużycia energii w 2021 r.

    Celem szkolenia online jest dostarczenie uczestnikom wiedzy niezbędnej do osiągnięcia przewagi kosztowej oraz obniżenia kosztów zużycia energii....

    webinar, 23.04.2021

Advertisement

Partners

Go to

Temat numeru

Open access no. 55/2021

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?
  • Jak kreatywnie wykorzystać dostępne media, by poprawić komunikację w firmie?
  • Jak wzmacniać poczucie przynależności do zespołu, który nie widuje się osobiście?
Read more
no. 55/2021

Marketing i sprzedaż ‑ duet idealny!

Marketing i sprzedaż - duet idealny!
  • Jak zorganizować optymalną współpracę pomiędzy działami PR, marketingu i sprzedaży?
  • Jak zwiększyć sprzedaż poprzez dzielenie się wiedzą i w jaki sposób dystrybuować gotowe materiały?
  • Na jakie pułapki należy uważać, planując cele i zadania obu działów?
Read more
no. 54/2021

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?
  • Dlaczego w okresie dekoniunktury warto szkolić kluczowych pracowników?
  • Jak przeprowadzać zmiany i cięcia budżetowe, nie nadwyrężając motywacji podwładnych?
  • Dlaczego znajomość matematyki biznesowo-handlowej zyskuje na znaczeniu w okresie dekoniunktury?
Read more

Dream Team

On-line only no. 55/2021

Kiedy handlowiec pracuje wyraźnie poniżej swoich możliwości

  • Jakie są najczęstsze powody pracy poniżej możliwości danej osoby?
  • Jak reagować w sytuacjach, kiedy handlowiec wydaje się celowo nie osiągać wyników powyżej pewnego pułapu?
  • Jak budować system motywacyjny, który ułatwi pracownikom osiąganie wysokich wyników?
Read more
no. 55/2021

Remedium dla zespołów w kryzysie

Remedium dla zespołów w kryzysie
  • Czy w czasach ciągłej zmienności można rozwijać pracowników metodami z czasów stabilizacji?
  • Dlaczego w wielu firmach na Zachodzie uczy się handlowców wyłącznie wiedzy produktowej oraz technik teatru improwizacyjnego?
  • Jak wykorzystać narzędzia impro do integracji, podniesienia elastyczności, kreatywności oraz efektywności zespołu?
Read more
no. 55/2021

Autorytet szefa ‑ jak o niego dbać?

Autorytet szefa - jak o niego dbać?
  • Na jakich fundamentach oprzeć budowę swojego autorytetu w oczach pracowników?
  • Jak zasłużyć sobie na szacunek członków zespołu?
Read more

Strategie

no. 55/2021

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)
  • Czym są zwinne metodyki zarządzania projektem i czym różnią się od tych klasycznych?
  • Które z nieoczywistych narzędzi zwinnego zarządzania mogą okazać się przydatne?
  • Czy techniki zarządzania projektowego należy oceniać przez pryzmat niskich wskaźników efektywności?
Read more
no. 55/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Read more
no. 55/2021

Jak ustalać priorytety handlowcom?

Jak ustalać priorytety handlowcom?
  • Od czego zacząć proces ustalania priorytetów w zespole handlowym?
  • Jakie kryteria należy brać pod uwagę, ustalając priorytety handlowcom?
  • Jakie narzędzia technologiczne mogą pomóc kontrolować realizację poszczególnych zadań?
Read more

Relacje z klientem

no. 55/2021

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...
  • Dlaczego nadmiar zamówień wcale nie jest pozytywnym zjawiskiem?
  • Jak poradzić sobie z falą zamówień, której nie jesteśmy w stanie sprostać?
  • Jakie działania należy rozpocząć, aby zmonetyzować tę potencjalnie niebezpieczną sytuację?
Read more
On-line only no. 54/2021

Handlowiec na miarę 2021 roku

Handlowiec na miarę 2021 roku

Działy rekrutacji i szkoleń oraz menedżerowie prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć, wyszkolić i zatrzymać idealnego, maksymalnie efektywnego handlowca. Co to jednak oznacza? Które cechy sprzedawcy i jakie podejście do sprzedaży wiąże się z jego lepszymi wynikami i przekłada na sukcesy handlowe?

Read more
Open access no. 54/2021

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...
  • Dlaczego zadowolony klient to nie to samo, co lojalny klient?
  • Co może osłabiać lojalność klientów i prowadzić do ich odchodzenia?
  • Czy cena może być powodem odejścia klientów?
Read more

Dobre praktyki

no. 55/2021

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?
  • Czym są konfiguratory produktu?
  • Jakie informacje o kliencie i pracy handlowców można dzięki nim uzyskać?
  • Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia konfiguratora?
Read more
no. 55/2021

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę
  • Jak uniknąć przekłamań, tworząc wykresy?
  • Czym powinniśmy się kierować, decydując się na użycie konkretnego typu wykresu?
  • Jak nie przesadzić z ilością danych prezentowanych na wykresie?
Read more
On-line only no. 55/2021

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Gromadzenie danych jest procesem ciągłym, który polega na pozyskiwaniu optymalnych informacji, określaniu sposobów ich przechowywania oraz aktualizacji. Gromadzenie informacji powinno rozpoczynać się od wcześniejszego określenia potrzeb informacyjnych w przedsiębiorstwie, w przeciwnym wypadku można spodziewać się zalewu masy danych, które okażą się nieprzydatne lub koszt ich przefiltrowania przewyższy...

Read more

Paragrafy

no. 52/2020

Tarcza dla menedżera sprzedaży?

Tarcza dla menedżera sprzedaży?
  • Które rozwiązania zaproponowane w tzw. tarczy antykryzysowej są szczególnie korzystne dla menedżerów sprzedaży?
  • Komu przysługuje prawo do świadczenia postojowego?
  • Kto może się ubiegać o mikropożyczkę?
Read more
no. 51/2020

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS‑COV‑2 ‑ rozwiązania dla pracodawców

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS-COV-2 - rozwiązania dla pracodawców
  • W jaki sposób pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną?
  • Na jakie dofinansowania ze środków rządowych mogą liczyć pracodawcy?
  • W jaki sposób pracodawca może regulować czas pracy podwładnych w okresie pandemii?
Read more
no. 48/2020

"Potrzebujemy cię w pracy!"

"Potrzebujemy cię w pracy!"
  • W jakich sytuacjach pracodawca ma prawo odwołać pracownika z urlopu?
  • Czy można zobowiązać pracownika do bycia pod telefonem służbowym w trakcie urlopu?
  • Jakie koszty będzie zobowiązany pokryć pracodawca odwołujący pracownika z urlopu?
Read more

Q&A

no. 55/2021

Networking w dobie social distancing

Networking w dobie social distancing
  • Jakie nowe szanse w zakresie prowadzenia networkingu pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, a które zachowania powinny odejść do lamusa?
  • Czy wizytówki nadal się przydają?
  • Co może i powinien zrobić szef sprzedaży, żeby pomóc pracownikom w prowadzeniu skutecznego networkingu?
Read more
no. 54/2021

Sprzedawca czy marketer ‑ kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?

Sprzedawca czy marketer - kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?
  • Jakie pytania warto zadać sobie w chwili poszukiwania odpowiedzi na to, czy w firmie potrzebny jest sprzedawca czy marketer?
  • Czy możliwe jest połączenie tych stanowisk w jedno?
  • Na co zwracać uwagę zatrudniając sprzedawcę, a na co – marketera?
Read more
no. 53/2020

Wydawanie poleceń to nie delegowanie

Wydawanie poleceń to nie delegowanie
  • Na czym polegają najczęstsze trudności menedżerów z delegowaniem zadań?
  • Jakie jest źródło tych problemów?
  • Jakie korzyści przynosi menedżerowi sprzedaży skuteczne delegowanie zadań?
Read more

Ludzie sprzedaży

no. 55/2021

Być liderem, nie szefem

Być liderem, nie szefem

Rozmowa z Łukaszem Stachirą, Kierownikiem Zespołu Sprzedaży Cartrack Polska

Read more
no. 54/2021

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Rozmowa z Romanem Kawszynem, handlowcem i menedżerem działów sprzedaży, marketingu i szkoleń

Read more
no. 53/2020

Prezentowanie to sprzedawanie

Prezentowanie to sprzedawanie

Rozmowa z Magdaleną Siennicką, menedżerką sprzedaży, autorką podcastu „Prezentacje na Owacje”.

Read more

Wydarzenia i trendy

no. 55/2021

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Read more
no. 55/2021

Skuteczność w życiu i biznesie

Skuteczność w życiu i biznesie
Read more
no. 55/2021

Pracuj i ucz się jednocześnie!

Pracuj i ucz się jednocześnie!
Read more

Lifestyle

no. 55/2021

Jestem silversem!

Jestem silversem!
  • Jak wygląda sytuacja zawodowa silversów na rynku pracy?
  • Z jakimi trudnościami mierzą się przedstawiciele tej grupy zawodowej?
Read more
no. 54/2021

Rockowo, sprzedażowo

Rockowo, sprzedażowo
  • Co zespoły rockowe mają wspólnego ze sprzedażą?
  • Jakie inspiracje do codziennej pracy menedżer sprzedaży może czerpać m.in. z dokonań The Rolling Stones czy Lou Reeda?
Read more
no. 53/2020

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość?

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość?
  • Jakie cechy osobowości według badań charakteryzują najlepszych handlowców?
  • Które z tych cech bezpośrednio wiążą się z sukcesami w sprzedaży?
Read more

Advertisement