Trainings

  • Zrównoważona karta wyników

    Sebastian Trzaska

    W jaki sposób Zrównoważona Karta Wyników może wspomóc realizację strategii, KPI, zadań i procesów bieżących w organizacji? Kiedy podjąć decyzję...

    Warszawa, 2019-06-27

  • Zarządzanie rentownością w promocji...

    Anna Sperska

    Gdzie jesteśmy jako firma, gdzie są nasze produkty i dokąd zmierzamy? Czy można wskazać i zmierzyć efekty działań marketingowych? Jakich...

    Poznań, 2019-06-27 Kraków, 2019-07-04

  • EXCEL dla finansistów

    Wojciech Próchnicki

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które biegle posługują się narzędziem Excel a chcą poszerzyć swoją wiedzę na poziomie eksperckim na temat...

    Cała Polska - szkolenie on-line, 2019-06-07

  • MS Office - poziom podstawowy

    Zespół ekspertów

    Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w podstawowych programach pakietu MS Office. Jego celem jest wzrost umiejętności wykorzystania pakietu Microsoft...

    Cała Polska - szkolenie on-line, 2019-06-28

  • Dokumentacja pracownicza

    Rafał Styczyński

    Z chwilą zatrudnienia pracownika każdy pracodawca musi liczyć się z dodatkowymi obowiązkami, jakie na nim spoczną. Akta osobowe pracowników muszą...

    Cała Polska - szkolenie on-line, 2019-07-05

Current issue

Reklama

Partners

Go to

Temat numeru

no. 45/2019

Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy

SS_45_6.jpg
  • Jakie korzyści przynosi zaangażowanie wyższej kadry menedżerskiej w kształtowanie relacji z klientami firmy?
  • Jak wytypować klientów do nadzoru menedżerskiego?
  • Jak opracować program wsparcia handlowców poprzez udział menedżerów wyższego szczebla w ich procesie sprzedażowym?
Read more
no. 45/2019

Szefie, daj pracować...

SS_45_12.jpg
  • W czym szef sprzedaży nie powinien przeszkadzać swoim pracownikom?
  • Na czym polega tzw. folwarczny styl zarządzania?
  • Dlaczego szef nie powinien wyręczać swoich handlowców, nawet jeśli jest przekonany, że „wie lepiej”?
Read more
Open access Promotional no. 45/2019

Sprzedaż wymyślona na nowo

SS_45_16.jpg
  • Czym są narzędzia sales acceleration i w czym mogą pomóc działom handlowym?
  • Dla kogo przeznaczone są takie narzędzia w pierwszej kolejności?
  • Jak wygląda przykładowy proces zarządzania sprzedażą w narzędziach typu sales acceleration?
Read more
no. 44/2019

Ej Aj, człowieku!

  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka i dlaczego?
  • Jaka powinna być rola sztucznej inteligencji w procesie zarządzania?
Read more

Dream Team

no. 45/2019

Wysokie oczekiwania wobec zespołu - motywacja czy wręcz przeciwnie?

SS_45_21.jpg
  • Jaki wpływ na wyniki zespołu mają oczekiwania przełożonych?
  • Dlaczego stawiając podwładnym wymagania, warto trzymać się rozsądnych granic?
Read more
no. 45/2019

Nie ogarnia... czy nie chce ogarniać?

SS_45_24.jpg
  • Czy niezorganizowany, niedotrzymujący ustalonych terminów handlowiec może być skuteczny?              
  • Jakie są najczęstsze powody niezorganizowania handlowców i które z nich powinny nas zaniepokoić?          
Read more
no. 45/2019

"To niesprawiedliwe!"

SS_45_30.jpg
  • Czy sprawiedliwe traktowanie pracowników jest możliwe?
  • Co pracownicy prawdopodobnie chcą powiedzieć, gdy mówią „to niesprawiedliwe”?
  • Czym są nieświadome uprzedzenia i jak się przed nimi ochronić?
Read more
no. 45/2019

Paradoks niskiej skuteczności

SS_45_34.jpg
  • Dlaczego efektywność zespołu handlowego może spadać (i często spada) w sytuacji zbliżania się do końca okresu rozliczenia planu?
  • Czy napięcie emocjonalne pomaga, czy przeszkadza w realizacji zadania?
  • Jakie działania wspomagają uwolnienie potencjału zespołu sprzedaży w sytuacjach wysokiej presji na wyniki?
Read more

Strategie

no. 45/2019

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more
no. 45/2019

Zarządzanie kategoriami produktów w relacjach z sieciami handlowymi

SS_45_42.jpg
  • Z czego zwykle rozliczany jest kupiec i jakie mogą być jego KPI?
  • Jak wykorzystać te informacje z korzyścią dla sprzedaży naszych produktów?
  • Co powinna zawierać prezentacja dla kupca dotycząca zmiany cen?
Read more
no. 45/2019

Zwinne zarządzanie w sprzedaży

SS_45_48.jpg
  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jak można je zaimplementować w sprzedaży?
  • Czym jest przyczyna źródłowa i jak do niej dotrzeć?
Read more
no. 45/2019

Kiedy sprzedaż nowego produktu zawodzi

SS_45_52.jpg
  • Jakie są najczęstsze przyczyny braku powodzenia nowych produktów?
  • Co na pewno nie pomoże w sprzedaży nowego produktu?
  • Które działania mogą okazać się najbardziej skuteczne?
Read more

Relacje z klientem

no. 45/2019

Propozycja wartości i unikatowa propozycja sprzedaży

SS_45_84.jpg
  • Czym są propozycja wartości i unikatowa propozycja sprzedaży (unique selling proposition)?
  • Jak może wyglądać praca nad USP?
  • Jak wygląda i do czego służy koło produktu i system ewaluacji propozycji wartości i USP?
Read more
On-line only no. 45/2019

Od klienta-obserwatora do ambasadora firmy

  • Co lojalność klienta ma wspólnego z… lenistwem?
  • Jaki powinien być skuteczny program lojalnościowy?
  • Czym są waluty lokalne i jak mogą pomóc w budowaniu lojalności klienta?
Read more
On-line only no. 45/2019

Wiarygodność i personalizacja kluczem do serca klienta

  • Czym jest wskaźnik NPS (Net Promoter Score) i dlaczego należy być ostrożnym w jego interpretacjach?
  • Na czym polega metoda Sześciu FilarówTM Doświadczeń Klientów?
  • Jakie wnioski płyną z badania „[Cyfrowy] klient nasz pan”, przeprowadzonego w 2018 r. przez firmę KPMG?
Read more
no. 44/2019

Szersza oferta - większa sprzedaż?

SS_44_70.jpg
  • Co lepiej działa na klienta: kilka wersji tego samego produktu czy ograniczony wybór?
  • Na czym polega technika cross-sellingu?
  • Jak skonstruować portfolio, aby słupki sprzedaży szły w górę?
Read more

Dobre praktyki

no. 45/2019

Gdy spada sprzedaż wiodącego produktu

SS_45_62.jpg
  • Jakie mogą być przyczyny spadku sprzedaży wiodącego produktu i jak reagować na to zjawisko?
  • Jak w podobnej sytuacji poradziły sobie konkretne firmy?
  • Jak zapobiegać niespodziewanemu spadkowi sprzedaży kluczowego produktu?
Read more
no. 45/2019

Analiza konkurencji na rynku - od czego zacząć?

SS_45_67.jpg
  • Po co analizować konkurencję?
  • Gdzie szukać informacji o konkurencji?
  • Jak opracować mapę percepcji i wyciągnąć z niej wnioski, które pomogą nam w biznesie?
Read more
On-line only no. 45/2019

Jak nie marnować pozyskanych leadów?

  • Jak zarządzać pozyskanymi leadami, żeby zamieniły się w zamówienia?
  • Jak klasyfikować pozyskane leady?
  • Co wspólnego mają łowcy-zbieracze, wino i chleb z leadami?
Read more
no. 44/2019

Jak szefa widzą, tak o nim piszą

SS_44_42.jpg
  • Czym jest hejt pracowniczy i jak wpływa na wizerunek firmy?
  • Dlaczego pojawia się hejt stosowany przez byłych pracowników?
  • Co robić, aby uniknąć hejtu pracowniczego?
Read more

Szkolenie, Doskonalenie, Rozwój

no. 45/2019

"Zrobię to jutro" - jak walczyć z prokrastynacją?

SS_45_71.jpg
  • Czym prokrastynacja jest, a czym nie jest?
  • Co zyskujemy, kiedy odkładamy zadania na później?
  • Co robić, żeby działać bardziej skutecznie?
Read more
no. 45/2019

Jak zwiększyć swoją autentyczność i siłę perswazji?

SS_45_75.jpg
  • Co zrobić, znajdując się w sytuacji, kiedy wiemy coś najlepiej i chcemy podzielić się swoją wiedzą z innymi, ale nie chcemy zostać uznani za przemądrzałych?
  • W jakich sytuacjach bycie szczerym i otwartym, jeśli chodzi o nasze słabości, może nam pomóc, umożliwiając zdobycie silnej pozycji w negocjacjach?
Read more
On-line only no. 45/2019

6 technik zarządzania stresem

  • W jaki sposób nauczyć się zarządzać stresem, by to nie on kierował życiem?
  • Jak można przygotować się do stresującej sytuacji, by mniej odczuć skutki stresu?
  • Jak po stresującej sytuacji rozładować napięcie, które kumuluje się w ciele?
     
Read more
no. 44/2019

Menedżer emocji

SS_44_66.jpg
  • Dlaczego osoby z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej zarządzają firmami, prowadzą z sukcesem własne biznesy lub awansują w korporacjach, a pozostałe często znajdują się w ogonie satysfakcji z życia?
  • Dlaczego samoświadomy menedżer osiąga lepsze wyniki w pracy i jest szczęśliwszy na niwie prywatnej?
  • Jak rozwijać u siebie i swoich pracowników inteligencję emocjonalną?
Read more

Paragrafy

no. 44/2019

Zwroty i reklamacje - co bezwzględnie przysługuje klientom?

SS_44_83.jpg
  • W jakich okolicznościach nabywcy przysługuje uprawnienie do zwrotu towaru?
  • Jak odróżnić je od prawa do złożenia reklamacji?
  • Jakie obowiązki powstają w obu przypadkach po stronie sprzedawcy?
Read more
no. 43/2019

Jak zgodnie z prawem zbierać dane osobowe podczas eventów branżowych

SS_43_82.jpg
  • W jaki sposób zbierać nowe kontakty (leady) pochodzące z eventów, aby można było utrzymać dalszą relację sprzedażowo-marketingową?
  • Jakie przepisy regulują właściwe gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, a także prowadzenie komunikacji zgodnie z prawem?
  • Jak technologie pomagają w procesie zbierania zgód?
Read more
no. 42/2019

Ochrona danych osobowych w procesie rekrutacji

SS_42_82.jpg
  • Czy tzw. ukryte rekrutacje są zgodne z RODO?
  • Jakie dane kandydata do pracy pracodawca może przetwarzać podczas rekrutacji?
  • Czy pracodawca może wymagać referencji, a otrzymane – weryfikować „na własną rękę”?
Read more
no. 42/2019

Rozstania i powroty - powrót handlowca do pracy po dłuższej przerwie

SS_42_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze powody dłuższej nieobecności pracownika w firmie?
  • Co może zrobić zarówno szef, jak i sam pracownik, aby dłuższa nieobecność tego drugiego nie zdezorganizowała pracy firmy?
Read more

Q&A

no. 43/2019

Prezentacja sprzedażowa przed grupą wymagających klientów

SS_43_88.jpg
  • Jak mówić, żeby zaangażować słuchaczy podczas prezentacji?
  • Jak skonstruować dobrą, merytoryczną i przykuwającą uwagę prezentację?
  • Jak pokonać tremę przed wystąpieniem publicznym?
Read more
no. 41/2018

Jak wdrażać zmiany w systemach premiowych

SS_41_84.jpg
  • Jak komunikować handlowcom zmiany w systemach premiowych?
  • Na czym polega test kompletności zasad systemu i jak go prawidłowo przeprowadzić?
  • Jak skutecznie administrować procesem rozliczania celów w nowym systemie?
Read more
no. 40/2018

Jak zaprojektować efektywny konkurs sprzedażowy?

40_SS_106.jpg
  • Jakie są różnice pomiędzy konkursem a programem długoterminowym?
  • Jakie kluczowe decyzje podejmuje się w zakresie projektowania konkursów sprzedażowych i programów długoterminowych?
  • Jak mierzyć efektywność konkursów sprzedażowych?
Read more
no. 35/2017

Jak budować relacje z klientami

Pytanie: Na zebraniach i spotkaniach z moim działem sprzedaży często pojawia się pytanie, jak budować relacje z klientami. Wszyscy zgadzają się z tym, że relacje są istotnym czynnikiem sukcesu w biznesie. Najbardziej zaciekłe dyskusje toczą się jednak zawsze nad ich głębokością, np. czy przechodzić z klientem na ty? Czy spotkać się z klientem na prywatnej imprezie? Jak daleko można, czy też należy...

Read more

Technologia

no. 44/2019

ROPO i odwrócone ROPO - jak je wykorzystać na rzecz swojej firmy?

SS_44_74.jpg
  • Współczesny konsument - kim jest i jakie są jego zwyczaje zakupowe?
  • Jaka jest relacja między efektem ROPO i odwróconym ROPO, a konkretnymi produktami?
  • Co ROPO i odwrócone ROPO mogą zagwarantować wykorzystującym je firmom?
Read more
no. 42/2019

Skuteczna sprzedaż na LinkedIn

SS_42_74.jpg
  • Jak wykorzystać do maksimum serwis LinkedIn, jeśli chcemy pozyskiwać klientów B2B w tym miejscu?
  • Jakie KPI warto wyznaczyć i śledzić?
  • Co umieścić w swoim profilu, aby zainteresować odbiorców?
Read more
Open access Promotional no. 41/2018

Wsparcie procesów sprzedaży systemem IT

SS_41_31.jpg

Gdy Excel i poczta elektroniczna przestają wystarczać do zarządzania biznesem, przedsiębiorca staje przed koniecznością wyboru z szerokiej oferty dostępnej na rynku wdrożenia rozwiązania szytego na miarę lub gotowego systemu informatycznego. Jak więc wybrać optymalnie?

Read more
On-line only no. 41/2018

Analiza struktury klientów firmy z wykorzystaniem Excela

W biznesie nie tylko ważne jest, aby zdobyć nowego klienta. Czasami utrzymanie go okazuje się zdecydowanie większym wyzwaniem. Na przykładzie firmy sprzedażowo-szkoleniowej pokażemy, jak istotne jest posiadanie dobrej bazy CRM. Przy użyciu Excela można przeanalizować strukturę klientów, korzystając z dostępnych funkcji. A jak wiadomo, dobra analiza potrafi odpowiedzieć na szereg pytań i rozwiązać wiele...

Read more

Raport szefa

no. 44/2019

E‑mail marketing na usługach szefa sprzedaży

SS_44_47.jpg
  • Jakie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE w drugiej połowie 2018 r.?
  • O czym należy pamiętać w prowadzeniu działań e-mail marketingowych, by były one skuteczne?
  • Jak prawidłowe targetowanie wpływa na efektywność kampanii?
  • Czy wysyłka mailingów do baz zewnętrznych nadal przynosi efekty?
Read more
no. 40/2018

Zarządzanie energią emocjonalną a efektywność pracy

40_SS_52.jpg
  • Dlaczego negatywne emocje są dla szefów sprzedaży podwójnie zdradzieckie?
  • Jak zarządzanie energią może pomóc w budowaniu zaangażowania w zespole sprzedaży?
  • Co wpływa na efektywność pracy?
Read more
no. 40/2018

Jak zmieniać sprzedaż, by nie wypaść z rynku?

40_SS_48.jpg
  • Jakie wnioski na temat oczekiwań klientów i strategii sprzedaży płyną z najnowszego raportu amerykańskiej firmy Salesforce?
  • Jaka lekcja płynie z nich dla szefów sprzedaży?
Read more
no. 39/2018

Uwaga skoncentrowana na kliencie

SS_39_48.jpg
  • Czy wysoka jakość obsługi może stanowić o przewadze sklepu stacjonarnego nad internetowym?
  • Jakie błędy są najczęściej popełniane przez pracowników polskich sklepów w relacji z klientem?
  • Jak wykorzystać przymierzalnię do podniesienia wyników sprzedażowych?
Read more

Ludzie sprzedaży

no. 45/2019

Sprzedaż to najbardziej rozwijająca człowieka część biznesu - rozmowa z Andrzejem Cichockim

SS_45_56.jpg

Rozmowa z Andrzejem Cichockim, efektywnym menedżerem, coachem i trenerem biznesu

Read more
Open access no. 44/2019

W naszej firmie nie ma szefa - rozmowa z Adamem Matysiakiem

SS_44_52.jpg

Rozmowa z Adamem Matysiakiem, założycielem, CEO i turkusowym liderem software house’u HighSolutions

Read more
Open access no. 43/2019

Czego oczekują nabywcy i co zaniedbują dostawcy?

SS_43_50.jpg

Wywiad z Piotrem Bieniem z Infoteam Consulting Poland, Michałem Kotem z IQS oraz Michałem Skurowskim z Livespace. Firma konsultingowa Infoteam Consulting AG od ponad 30 lat bada wzajemne oczekiwania nabywców i dostawców na rynku sprzedaży B2B na całym świecie. Jesienią 2018 r. we współpracy z Wydawnictwem Explanator – wydawcą m.in. czasopisma „Szef Sprzedaży”, Livespace – producentem CRM-u nowej...

Read more
Open access On-line only no. 42/2019

"Sprzedawanie to pomaganie"

IMG_0348.jpg
Rozmowa z Marcinem Grelą, organizatorem cyklicznych spotkań społeczności handlowców Sales Angels 
Read more

Wydarzenia i trendy

no. 45/2019

Sprawdzone sposoby, dzięki którym powiększysz swoje dochody

SS_45_4.jpg

Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, nie musisz czytać tej książki. Jeżeli jednak uważasz, że odpowiadasz za swoje życie, i chcesz osiągać ambitne cele, dzięki książce...

Read more
no. 45/2019

Pracownicy Roku nagrodzeni!

SS_45_5.2.jpg

Znamy laureatów konkursu „Pracownik Roku”, organizowanego już po raz drugi przez Business Centre Club oraz 4 Business & People. Patronat medialny nad konkursem objął „Szef Sprzedaży”.

Read more
no. 45/2019

Rozumieć i być rozumianym

SS_45_5.1.jpg

Świat idzie do przodu, a wraz z nim kolejne pokolenia „igreków” i „zetów” sięgają po coraz nowsze narzędzia komunikacji: social media i inne komunikatory, które z jednej strony pozwalają pokonać barierę czasu i przestrzeni, jednak z drugiej zubożają ludzkie relacje. Żadne, nawet najnowsze zdobycze technologii nie zastąpią bowiem zwykłej rozmowy, dialogu, wzajemnego zrozumienia, bliskości. Ale rozmawiać...

Read more
no. 44/2019

Zaplanuj z nami maj/czerwiec

Read more

Call/Contact Center

no. 45/2019

Jak oswoić chatbota, cz. 1

SS_45_79.jpg
  • Jak działają chatboty?
  • Kiedy warto rozważyć ich wprowadzenie w firmie?
  • Od czego zacząć proces tworzenia i implementacji chatbota w firmie?
Read more
no. 44/2019

Zimne telefony, które rozgrzeją sprzedaż do czerwoności!

SS_44_78.jpg
  • Co odróżnia cold calling od telemarketingu?
  • Jakie są najczęstsze pytania menedżerów, których zespoły wykorzystują cold calling, i tych, którzy dopiero planują go wprowadzić?
  • Jak zacząć stosować cold calling, by przynosił rzeczywiste efekty?
Read more
no. 43/2019

Zapisane w skrypcie. Czy skrypty rozmowy mają sens?

SS_43_78.jpg
  • Czy doświadczony konsultant call/contact center rzeczywiście może się obyć bez skryptu rozmowy?
  • Jakie błędy są najczęściej popełniane podczas tworzenia i wdrażania skryptów rozmów sprzedażowych?
Read more
no. 41/2018

Ludzie przychodzą do firm, a odchodzą od kierowników

SS_41_76.jpg
  • Jak budować lojalność pracowników call center wobec dużej rotacji?
  • Dlaczego za lojalność pracownika w dużej mierze odpowiada właściwie poprowadzona rekrutacja?
  • Jak wykorzystać opinie klientów dla usprawnienia procesów w contact center?
Read more

Lifestyle

no. 45/2019

Telefoniczny savoir-vivre

SS_45_92.jpg
  • Jak rozpoczynać biznesową rozmowę telefoniczną?
  • W jakich sytuacjach biznesowa komunikacja za pośrednictwem SMS-ów jest dopuszczalna?
  • Jakie zasady rządzą telekonferencjami?
Read more
no. 44/2019

Zapach biznesu

SS_44_92.jpg
  • Co ma wspólnego zapach z biznesem i wydawaniem pieniędzy?
  • Dlaczego pachnące trampki są droższe?
  • Po co komu zapach firmowy i czy ma znaczenie w walce o klienta?
Read more
no. 43/2019

Savoir-vivre podczas kolacji biznesowej

SS_43_92.jpg
  • Jak dobrze wypaść podczas kolacji biznesowej?
  • Jak rozpocząć biznesowe rozmowy przy kolacji zgodnie z zasadami savoir-vivre?
  • Jakich błędów nie popełniać?
Read more
no. 42/2019

Skarpetki nie do pary i zielony irokez, czyli co wypada w sprzedaży

SS_42_89.jpg
  • Czy w sprzedaży liczy się wyłącznie wizerunkowa klasyka?
  • A może większe lub mniejsze odstępstwa od normy wpadają w oko i wyróżniają handlowca w oczach klienta?
  • Na co można sobie pozwolić w kontakcie z klientem, a co zdyskredytuje handlowca/szefa sprzedaży i uniemożliwi mu porozumienie?
Read more

Pytania i odpowiedzi

no. 45/2019

Pracownik urażony przez szefa, czyli komunikacja po kwadracie

SS_45_88.jpg
  • Na czym polega kwadratowy model komunikacji?
  • Co oznacza określenie „słyszeć czworgiem uszu” i jaki ma to związek z relacjami szef – pracownik?
  • Czym jest kwadratowa klarowność?
Read more
no. 44/2019

Zarządzanie pracownikami starszymi od siebie

SS_44_88.jpg
  • Jakie cechy lidera mogą być pomocne w zarządzaniu pracownikami starszymi od siebie?
  • Na czym polega przywództwo służebne i kiedy warto wdrożyć ten model?
  • Jakich zachowań unikać w zarządzaniu osobami 50+?
Read more
no. 42/2019

Jak rozwijać kompetencje doświadczonych handlowców?

SS_42_86.jpg
  • W jaki sposób szef sprzedaży może wspierać rozwój kompetencji swoich handlowców?
  • Dla kogo odpowiednią metodą kształcenia będzie self directed learning?
  • Jakie metody kształcenia najlepiej sprawdzą się w przypadku doświadczonych pracowników z długim stażem?
Read more
no. 39/2018

Jak zaprojektować nowy system płacowy i premiowy w dziale sprzedaży?

SS_39_92.jpg
  • Na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu polityki wynagradzania w dziale sprzedaży?
  • Jak właściwie określić mierniki efektywności sprzedawców?
  • Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy projektowaniu „krzywej premiowej”?
Read more

Reklama