Update 16.02.2021

Magazine service "Szef Sprzedaży" is exactly: 1313 (+32) articles and 440 (+8) authors.

Latest issue 55/2021 (march-april)

Trudno wyobrazić sobie skuteczną organizację systemu sprzedaży w firmie bez udanej współpracy działów marketingu i handlowego. Jednocześnie, analizując sytuację części przedsiębiorstw, można odnieść wrażenie, że w wielu z nich oba te działy funkcjonują praktycznie zupełnie niezależnie od siebie, często wręcz wchodząc sobie w drogę, co oczywiście nie pomaga w osiągnięciu zadowalających wyników. Jak zaplanować optymalną współpracę handlowców i marketingowców, która opłaci się całej firmie? W jaki sposób podzielić kompetencje i zadania? Na jakie pułapki należy uważać? Na te i inne pytania w naszym Temacie Numeru odpowiadają Sandra Kluza i Kinga Zehner.

Współpraca pomiędzy poszczególnymi działami w firmie staje się jeszcze trudniejsza, jeżeli organizacja pracuje w trybie zdalnym. Zachowania i działania tak – wydawałoby się – naturalne, jak spontaniczna burza mózgów lub przekazywanie sobie ważniejszych informacji podczas spotkania w firmowej kuchni stały się niemożliwe. Czy komunikacja pomiędzy różnymi działami musi na tym ucierpieć? Na szczęście nie! Jak szef zespołu może zadbać o uniknięcie takiej sytuacji podpowiada Magdalena Siennicka w artykule „Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?”.

Nie ma chyba w świecie sprzedaży osoby, która nie słyszałaby o zasadzie Pareto, w myśl której 20% naszych wysiłków i działań przekłada się aż na 80% osiąganych efektów. Truizmem może się też wydawać stwierdzenie, że jednym z najważniejszych zadań szefa sprzedaży jest ustalanie priorytetów handlowcom. Tylko dlaczego tak często okazuje się, że w zespołach handlowych tych priorytetów brakuje albo każdemu z jego członków wydają się one inne? Aby raz na zawsze rozwiązać ten problem, warto zacząć od lektury tekstu Gabrieli Niewiadomskiej „Jak ustalać priorytety handlowcom?”. Autorka zawarła w nim wiele praktycznych wskazówek, dzięki którym ułożenie odpowiedniej listy i konsekwentne monitorowanie postępów w jej realizacji będzie łatwiejsze.

Trainings

  • Jak skutecznie planować przedsięwzięcia...

    dr Dariusz Stronka
    Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe, czyli biznesplan w praktyce

    Cykl trzech webinarów „Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe?” to mini kurs o planowaniu biznesu od fazy pomysłu do...

    webinar, 24.02.2021 webinar, 24.03.2021 webinar, 21.04.2021

  • Jak zbudować użyteczny raport?

    Tomasz Diering
    Jak zbudować użyteczny raport?

    Każdy pracownik służb controllingowo-finansowych napisał w życiu nie jeden raport. Ale czy był on wartością dodaną, czy był czytelny i spełnił oczekiwania?...

    webinar, 19.03.2021

  • Wykres prawdę ci powie, czyli jak nie...

    Bartosz Cicharski
    Wykres prawdę ci powie, czyli jak nie kłamać w raportach

    Popraw czytelność i prawdomówność danych! Zestawienia, wykresy, prezentacje... to codzienność pracowników służb controllingowo-finansowych....

    webinar, 25.03.2021

  • Podstawy analizy danych z KNIME

    Bartosz Cicharski
    Podstawy analizy danych z KNIME

    W pracy każdego analityka pojawia się taki moment, gdy Excel nie daje rady z przetwarzaniem danych. Zamiast załamywać się, warto poznać KNIME - potężną...

    webinar, 8.04.2021 webinar, 22.04.2021 webinar, 6.05.2021

  • Social selling jako sposób na zwiększenie...

    Agnieszka Wnuk
    Social selling jako sposób na zwiększenie sprzedaży

    Firmy, które planują włączenie mediów społecznościowych do swoich działań marketingowych i sprzedażowych mogą wiele zyskać. Aby zrealizować...

    webinar, 12.03.2021

Advertisement

Partners

Go to

Temat numeru

no. 55/2021

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?

Jak dbać o komunikację między działami w firmie pracującej zdalnie?
  • Jak kreatywnie wykorzystać dostępne media, by poprawić komunikację w firmie?
  • Jak wzmacniać poczucie przynależności do zespołu, który nie widuje się osobiście?
Read more
no. 55/2021

Marketing i sprzedaż ‑ duet idealny!

Marketing i sprzedaż - duet idealny!
  • Jak zorganizować optymalną współpracę pomiędzy działami PR, marketingu i sprzedaży?
  • Jak zwiększyć sprzedaż poprzez dzielenie się wiedzą i w jaki sposób dystrybuować gotowe materiały?
  • Na jakie pułapki należy uważać, planując cele i zadania obu działów?
Read more
no. 54/2021

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?

Jakie wydatki w dziale handlowym ograniczać w pierwszej kolejności?
  • Dlaczego w okresie dekoniunktury warto szkolić kluczowych pracowników?
  • Jak przeprowadzać zmiany i cięcia budżetowe, nie nadwyrężając motywacji podwładnych?
  • Dlaczego znajomość matematyki biznesowo-handlowej zyskuje na znaczeniu w okresie dekoniunktury?
Read more

Dream Team

On-line only no. 55/2021

Kiedy handlowiec pracuje wyraźnie poniżej swoich możliwości

  • Jakie są najczęstsze powody pracy poniżej możliwości danej osoby?
  • Jak reagować w sytuacjach, kiedy handlowiec wydaje się celowo nie osiągać wyników powyżej pewnego pułapu?
  • Jak budować system motywacyjny, który ułatwi pracownikom osiąganie wysokich wyników?
Read more
no. 55/2021

Remedium dla zespołów w kryzysie

Remedium dla zespołów w kryzysie
  • Czy w czasach ciągłej zmienności można rozwijać pracowników metodami z czasów stabilizacji?
  • Dlaczego w wielu firmach na Zachodzie uczy się handlowców wyłącznie wiedzy produktowej oraz technik teatru improwizacyjnego?
  • Jak wykorzystać narzędzia impro do integracji, podniesienia elastyczności, kreatywności oraz efektywności zespołu?
Read more
no. 55/2021

Autorytet szefa ‑ jak o niego dbać?

Autorytet szefa - jak o niego dbać?
  • Na jakich fundamentach oprzeć budowę swojego autorytetu w oczach pracowników?
  • Jak zasłużyć sobie na szacunek członków zespołu?
Read more

Strategie

no. 55/2021

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)
  • Czym są zwinne metodyki zarządzania projektem i czym różnią się od tych klasycznych?
  • Które z nieoczywistych narzędzi zwinnego zarządzania mogą okazać się przydatne?
  • Czy techniki zarządzania projektowego należy oceniać przez pryzmat niskich wskaźników efektywności?
Read more
no. 55/2021

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Read more
no. 55/2021

Jak ustalać priorytety handlowcom?

Jak ustalać priorytety handlowcom?
  • Od czego zacząć proces ustalania priorytetów w zespole handlowym?
  • Jakie kryteria należy brać pod uwagę, ustalając priorytety handlowcom?
  • Jakie narzędzia technologiczne mogą pomóc kontrolować realizację poszczególnych zadań?
Read more

Relacje z klientem

no. 55/2021

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...

Kiedy firma przestaje sobie radzić z rosnącą liczbą zamówień...
  • Dlaczego nadmiar zamówień wcale nie jest pozytywnym zjawiskiem?
  • Jak poradzić sobie z falą zamówień, której nie jesteśmy w stanie sprostać?
  • Jakie działania należy rozpocząć, aby zmonetyzować tę potencjalnie niebezpieczną sytuację?
Read more
On-line only no. 54/2021

Handlowiec na miarę 2021 roku

Handlowiec na miarę 2021 roku

Działy rekrutacji i szkoleń oraz menedżerowie prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć, wyszkolić i zatrzymać idealnego, maksymalnie efektywnego handlowca. Co to jednak oznacza? Które cechy sprzedawcy i jakie podejście do sprzedaży wiąże się z jego lepszymi wynikami i przekłada na sukcesy handlowe?

Read more
Open access no. 54/2021

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...
  • Dlaczego zadowolony klient to nie to samo, co lojalny klient?
  • Co może osłabiać lojalność klientów i prowadzić do ich odchodzenia?
  • Czy cena może być powodem odejścia klientów?
Read more

Dobre praktyki

no. 55/2021

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?

W czym konfiguratory produktu mogą pomóc szefowi sprzedaży?
  • Czym są konfiguratory produktu?
  • Jakie informacje o kliencie i pracy handlowców można dzięki nim uzyskać?
  • Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia konfiguratora?
Read more
no. 55/2021

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę

Kłamstwo ma krótką oś Y, czyli jak wykreślić nieprawdę
  • Jak uniknąć przekłamań, tworząc wykresy?
  • Czym powinniśmy się kierować, decydując się na użycie konkretnego typu wykresu?
  • Jak nie przesadzić z ilością danych prezentowanych na wykresie?
Read more
On-line only no. 55/2021

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić?

Gromadzenie danych jest procesem ciągłym, który polega na pozyskiwaniu optymalnych informacji, określaniu sposobów ich przechowywania oraz aktualizacji. Gromadzenie informacji powinno rozpoczynać się od wcześniejszego określenia potrzeb informacyjnych w przedsiębiorstwie, w przeciwnym wypadku można spodziewać się zalewu masy danych, które okażą się nieprzydatne lub koszt ich przefiltrowania przewyższy...

Read more

Paragrafy

no. 52/2020

Tarcza dla menedżera sprzedaży?

Tarcza dla menedżera sprzedaży?
  • Które rozwiązania zaproponowane w tzw. tarczy antykryzysowej są szczególnie korzystne dla menedżerów sprzedaży?
  • Komu przysługuje prawo do świadczenia postojowego?
  • Kto może się ubiegać o mikropożyczkę?
Read more
no. 51/2020

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS‑COV‑2 ‑ rozwiązania dla pracodawców

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS-COV-2 - rozwiązania dla pracodawców
  • W jaki sposób pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną?
  • Na jakie dofinansowania ze środków rządowych mogą liczyć pracodawcy?
  • W jaki sposób pracodawca może regulować czas pracy podwładnych w okresie pandemii?
Read more
no. 48/2020

"Potrzebujemy cię w pracy!"

"Potrzebujemy cię w pracy!"
  • W jakich sytuacjach pracodawca ma prawo odwołać pracownika z urlopu?
  • Czy można zobowiązać pracownika do bycia pod telefonem służbowym w trakcie urlopu?
  • Jakie koszty będzie zobowiązany pokryć pracodawca odwołujący pracownika z urlopu?
Read more

Q&A

no. 55/2021

Networking w dobie social distancing

Networking w dobie social distancing
  • Jakie nowe szanse w zakresie prowadzenia networkingu pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, a które zachowania powinny odejść do lamusa?
  • Czy wizytówki nadal się przydają?
  • Co może i powinien zrobić szef sprzedaży, żeby pomóc pracownikom w prowadzeniu skutecznego networkingu?
Read more
no. 54/2021

Sprzedawca czy marketer ‑ kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?

Sprzedawca czy marketer - kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?
  • Jakie pytania warto zadać sobie w chwili poszukiwania odpowiedzi na to, czy w firmie potrzebny jest sprzedawca czy marketer?
  • Czy możliwe jest połączenie tych stanowisk w jedno?
  • Na co zwracać uwagę zatrudniając sprzedawcę, a na co – marketera?
Read more
no. 53/2020

Wydawanie poleceń to nie delegowanie

Wydawanie poleceń to nie delegowanie
  • Na czym polegają najczęstsze trudności menedżerów z delegowaniem zadań?
  • Jakie jest źródło tych problemów?
  • Jakie korzyści przynosi menedżerowi sprzedaży skuteczne delegowanie zadań?
Read more

Ludzie sprzedaży

no. 55/2021

Być liderem, nie szefem

Być liderem, nie szefem

Rozmowa z Łukaszem Stachirą, Kierownikiem Zespołu Sprzedaży Cartrack Polska

Read more
no. 54/2021

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Perfekcyjne czas i miejsce nie istnieją

Rozmowa z Romanem Kawszynem, handlowcem i menedżerem działów sprzedaży, marketingu i szkoleń

Read more
no. 53/2020

Prezentowanie to sprzedawanie

Prezentowanie to sprzedawanie

Rozmowa z Magdaleną Siennicką, menedżerką sprzedaży, autorką podcastu „Prezentacje na Owacje”.

Read more

Wydarzenia i trendy

no. 55/2021

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Read more
no. 55/2021

Skuteczność w życiu i biznesie

Skuteczność w życiu i biznesie
Read more
no. 55/2021

Pracuj i ucz się jednocześnie!

Pracuj i ucz się jednocześnie!
Read more

Lifestyle

no. 55/2021

Jestem silversem!

Jestem silversem!
  • Jak wygląda sytuacja zawodowa silversów na rynku pracy?
  • Z jakimi trudnościami mierzą się przedstawiciele tej grupy zawodowej?
Read more
no. 54/2021

Rockowo, sprzedażowo

Rockowo, sprzedażowo
  • Co zespoły rockowe mają wspólnego ze sprzedażą?
  • Jakie inspiracje do codziennej pracy menedżer sprzedaży może czerpać m.in. z dokonań The Rolling Stones czy Lou Reeda?
Read more
no. 53/2020

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość?

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość?
  • Jakie cechy osobowości według badań charakteryzują najlepszych handlowców?
  • Które z tych cech bezpośrednio wiążą się z sukcesami w sprzedaży?
Read more

Advertisement