Update 23.10.2020

Magazine service "Szef Sprzedaży" is exactly: 1248 (+36) articles and 426 (+6) authors.

Latest issue 53/2020 (november-december)

Featured article: Ile kosztuje Twój klient?

Czy zadaliście sobie kiedyś pytanie: Ile kosztuje mój klient? Aby poznać odpowiedź, należy obliczyć tzw. CAC (Customer Acquisition Cost). Jeśli będzie on za wysoki, firma zacznie ponosić straty, nawet jeśli stale będzie pozyskiwać nowych klientów. CAC to jednak niejedyny wskaźnik, który warto śledzić – równie istotny jest CLV, czyli Customer Lifetime Value (wartość klienta w dłuższej perspektywie czasowej). Jak obliczać oba wskaźniki i dlaczego brak ich znajomości jest jednym z większych błędów, jakie może popełnić szef sprzedaży? Zapraszam do lektury naszego Tematu Numeru i artykułu Grzegorza Kubery Ile kosztuje twój klient?.

Inne pytanie, na które każdy menedżer sprzedaży chciałby znać odpowiedź, brzmi: Jak zwiększać sprzedaż, nie tracąc marży? Przydaje się do tego znajomość matematyki biznesowo-handlowej, i to nie tylko przez szefa, ale przede wszystkim przez jego zespół. Kluczowe jest zwłaszcza zapanowanie nad naturalną skłonnością handlowców do przyznawania rabatów wahającym się przed zakupem klientom. Więcej na ten temat w tekście Małgorzaty Wardy.

W okresie pandemii wielu z nas zdecydowanie szybciej ulega emocjom, zwłaszcza tym negatywnym. Powoduje to, że w zespołach pracowniczych dużo łatwiej o eskalację konfliktów – zarówno w relacjach szef – handlowcy, jak i pomiędzy sprzedawcami. Jak nie zaogniać sytuacji i nie zagrozić spójności zespołu? Gorąco polecam artykuł Katarzyny Muzyczyszyn Jak uniknąć eskalacji konfliktów w nerwowych sytuacjach.

Nie da się ukryć, że pandemia zmieniła nie tylko nasze zachowania w pracy, ale także nawyki zakupowe klientów. Wielu z nich zdecydowanie częściej niż przed lockdownem dokonuje zakupów w sieci bez kontaktu ze sprzedawcą. Jeśli już on następuje, często odbywa się w postaci spotkania online, które rządzi się trochę innymi prawami niż bezpośrednia rozmowa. Jak dopasować działania sprzedażowe do nowych realiów, w których funkcjonujemy od dłuższego czasu?

Kilka wskazówek znajdą Państwo w artykule Marka Waśkiewicza Jak pandemia zmieniła sposób kupowania przez klientów.

Trainings

  • Ochrona środowiska w 2020 roku

    Anna Zaporowska

    Wszystkie podmioty korzystające ze środowiska powodujące emisję zanieczyszczeń do powietrza od 2020 roku mają obowiązek sporządzenia sprawozdania...

    Warszawa, 26.11.2020 Poznań, 3.12.2020 Wrocław, 3.12.2020 Kraków, 11.12.2020 Katowice, 18.12.2020 Gdańsk, 10.12.2020

  • 7. Forum Szefów Sprzedaży

    Zespół ekspertów

    Pandemia koronawirusa wstrząsnęła światem i zmieniła rzeczywistość, w której funkcjonuje każdy z nas. Przejście w tryb pracy zdalnej, niezależnie...

    Konferencja ONLINE, 26.11.2020

  • Certyfikowany specjalista ds. ochrony...

    Anna Zaporowska

    Jeżeli chcecie Państwo podnieść kwalifikacje zawodowe w zakresie: prowadzenia dokumentacji wynikającej z przepisów ochrony środowiska opracowywania...

    Warszawa, 26.10.2020

  • Controlling finansowy

    dr Dariusz Stronka

    Chcą mieć Państwo pewność, że przygotowywane przez Państwa analizy zawierają czytelne informacje, służące optymalizacji kosztów i minimalizacji...

    Warszawa, 21.10.2020

  • 6. Forum Informacji Zarządczej

    Zespół ekspertów

    Codzienna praca z różnymi typami danych wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, lecz wymusza też wykorzystanie rozwiązań informatycznych...

    Konferencja ONLINE, 19.11.2020

Advertisement

Partners

Go to

Temat numeru

no. 53/2020

Indywidualne podejście do klienta, czyli co?

SS_53_14.jpg
  • Jakie działania możemy podjąć, żeby pozwolić naszemu klientowi poczuć się wyjątkowo?
  • W jakich sytuacjach indywidualne traktowanie klienta jest szczególnie istotne?
  • Jak reagować, kiedy klient przekracza granice dobrego wychowania w kontakcie z handlowcem?
Read more
no. 53/2020

Jak zwiększać sprzedaż, nie tracąc marży?

SS_53_10.jpg
  • Do czego przydaje się znajomość matematyki biznesowo-handlowej w pracy handlowca?
  • Jak rabaty promocyjne wpływają na rentowność?
  • Jak odróżnić marżę od narzutu?
Read more
no. 53/2020

Ile kosztuje twój klient?

SS_53_6.jpg
  • Czym jest wskaźnik CAC, czyli koszt pozyskania klienta?
  • Jak obliczać CAC?
  • Z jakim innym wskaźnikiem jest on bezpośrednio powiązany?
Read more
no. 52/2020

Menedżer jako przywódca stada w epoce niepewności

SS_52_14.jpg
  • Co wzorce przywiązania mają wspólnego z relacją szef – pracownicy?
  • Jakie style przywiązania wyróżniamy?
  • Jak menedżer może reagować w obecnej sytuacji niepewności i kryzysu, widząc niepokój pracowników?
Read more

Dream Team

no. 53/2020

Zarządzanie nawykami pracowników

SS_53_81.jpg
  • Dlaczego pracownicy czasami popełniają wciąż te same błędy?
  • Od czego zacząć wdrażanie nowych nawyków u handlowców?
  • Jak wzmacniać pożądane zachowania pracowników?
Read more
no. 53/2020

Jak dbać o wysoki poziom kompetencji prezentacyjnych w zespole sprzedaży

SS_53_74.jpg
  • Jak zdiagnozować faktyczny poziom umiejętności perswazyjnego prezentowania w zespole?
  • Jak systemowo podejść do rozwoju kompetencji prezentacyjnych?
  • Co powinni wiedzieć i umieć sprzedawcy w obszarze prezentowania?
  • Jak stale doskonalić jakość tej kompetencji?
Read more
no. 53/2020

Trening na odległość

SS_53_71.jpg
  • Czy szkolenia w obecnych niepewnych czasach to fanaberia czy konieczność?
  • Czy warsztaty online mogą być równie skuteczne jak szkolenia bezpośrednie?
  • Czym się kierować przy wyborze szkoleń online dla pracowników i dla samego szefa?
Read more
no. 53/2020

Każdy czuje się czasami jak oszust

SS_53_65.jpg
  • Na czym polega syndrom oszusta?
  • Dlaczego tak często i tak dotkliwie dotyka on menedżerów?
  • Jak dzięki wykorzystaniu odpowiednich pytań zdobyć od współpracowników feedback, który pozwoli Ci stać się lepszym menedżerem?
Read more

Strategie

On-line only no. 53/2020

Rachunek kosztów działań pomocą w skutecznym zarządzaniu portfelem produktów

FiC_54_54.jpg

Rachunek kosztów działań jest jedną z dokładniejszych metod określania jednostkowych kosztów produktu poprzez dogłębną analizę oraz alokację kosztów pośrednich. Jego wdrożenie z pewnością ułatwi zarządzanie portfelem produktów pod wieloma względami oraz może skutecznie wpłynąć na marżowość i efektywność działania całej firmy. Czy zawsze jednak jest to najlepsze rozwiązanie?

Read more
On-line only no. 53/2020

Monitorowanie postaw i zachowań klientów ‑ perspektywa controllingowa

MC_61_64.jpg

Jak monitorować postawy i zachowania klientów naszego przedsiębiorstwa?

Read more
no. 53/2020

Optymalny dział handlowy, czyli jaki?

SS_53_49.jpg
  • Czy stworzenie optymalnego działu handlowego jest możliwe?
  • Od czego rozpocząć optymalizację swojego działu handlowego?
Read more
no. 53/2020

Opisy produktów jako... sprzedawcy?

SS_53_44.jpg
  • Co zrobić, żeby zachęcić odbiorcę do zakupu online?
  • Jak przekonać go do kliknięcia „kup teraz” bez bezpośredniej rozmowy?
Read more

Relacje z klientem

no. 53/2020

Jak pandemia zmieniła sposób kupowania?

SS_53_84.jpg
  • Jak dopasować działania sprzedażowe do nowych realiów związanych z pandemią?
  • Jak zorganizować sprzedaż, aby wykorzystać okazję, którą stawia przed nami rynek?
  • Jak segmentować klientów w dobie koronawirusa?
Read more
Open access Promotional no. 53/2020

Trudna sztuka dawania prezentów

kurs_wina.jpg
Read more
no. 52/2020

Żeby klient od ciebie kupił, najpierw ty... kup od klienta?

SS_52_71.jpg
  • Kiedy strategia wzbudzania w kliencie wzajemności poprzez zakup produktu/usługi jego firmy jest skuteczna?
  • Dlaczego przed zastosowaniem takiej metody warto się dobrze zastanowić, czy nie przyniesie nam ona szkody?
Read more
no. 51/2020

Relacje z klientem w erze pandemii

SS_51_70.jpg
  • O jakie cztery obszary w pierwszej kolejności powinien zadbać lider zespołu?
  • Jak pomóc zespołowi zarządzać relacjami z klientem w erze pandemii?
  • Jak efektywnie komunikować się z zespołem i z klientami w tym szczególnie wymagającym czasie?
Read more

Dobre praktyki

no. 53/2020

Jak uniknąć eskalacji konfliktów w nerwowych sytuacjach

SS_53_62.jpg
  • Co może być przyczyną konfliktów w czasie pandemii?
  • Jak pomóc pracownikom radzić sobie z niepewnością?
  • Jak zapobiegać konfliktom w miejscu pracy?
Read more
no. 53/2020

Na tropie rynkowych nisz

SS_53_58.jpg
  • Jak szukać nisz na rynku?
  • Jaką rolę w poszukiwaniu nisz rynkowych mogą odegrać sprzedawcy, a jaką szef sprzedaży?
  • Jakie źródła mogą być pomocne w tropieniu nisz na rynku?
Read more
no. 52/2020

Co handlowcy myślą o social sellingu? (i dlaczego to nieprawda)

SS_52_78.jpg
  • Jakie są najczęstsze obiekcje handlowców związane z social sellingiem?
  • Dlaczego warto, aby na początkowych etapach ścieżki zakupowej klienta działy sprzedaży i marketingu połączyły siły?
  • Jak wdrożyć w firmie program social sellingu?
Read more
Open access Promotional no. 52/2020

Rozbudowa bazy mailingowej kampania VIP SALE

Read more

Paragrafy

no. 52/2020

Tarcza dla menedżera sprzedaży?

SS_52_86 (2).jpg
  • Które rozwiązania zaproponowane w tzw. tarczy antykryzysowej są szczególnie korzystne dla menedżerów sprzedaży?
  • Komu przysługuje prawo do świadczenia postojowego?
  • Kto może się ubiegać o mikropożyczkę?
Read more
no. 51/2020

Przeciwdziałanie skutkom pandemii SARS‑COV‑2 ‑ rozwiązania dla pracodawców

SS_51_88.jpg
  • W jaki sposób pracodawca może zlecić pracownikom pracę zdalną?
  • Na jakie dofinansowania ze środków rządowych mogą liczyć pracodawcy?
  • W jaki sposób pracodawca może regulować czas pracy podwładnych w okresie pandemii?
Read more
no. 48/2020

"Potrzebujemy cię w pracy!"

SS_48_80.jpg
  • W jakich sytuacjach pracodawca ma prawo odwołać pracownika z urlopu?
  • Czy można zobowiązać pracownika do bycia pod telefonem służbowym w trakcie urlopu?
  • Jakie koszty będzie zobowiązany pokryć pracodawca odwołujący pracownika z urlopu?
Read more
no. 47/2019

Zatrudniamy niepełnosprawnego pracownika, cz. 2

SS_47_82.jpg
  • Jaki odpis/dofinansowanie przysługuje pracodawcom zatrudniającym osoby niepełnosprawne?
  • Na jakie kategorie PFRON dzieli firmy i jakie konsekwencje to ze sobą niesie?
  • Gdzie szukać pomocy w przypadku wątpliwości prawnych związanych z procedurą zatrudniania OzN?
Read more

Q&A

no. 53/2020

Wydawanie poleceń to nie delegowanie

SS_53_92.jpg
  • Na czym polegają najczęstsze trudności menedżerów z delegowaniem zadań?
  • Jakie jest źródło tych problemów?
  • Jakie korzyści przynosi menedżerowi sprzedaży skuteczne delegowanie zadań?
Read more
no. 52/2020

Coaching sprzedażowy jako następstwo podwójnych wizyt u klientów

SS_52_91.jpg
  • Na czym polega proces coachingu sprzedażowego?
  • W jakich fazach przebiega ten proces?
  • Jakie są najczęstsze bariery we wdrażaniu coachingu sprzedażowego?
Read more
no. 51/2020

Jak sprawić, aby standardy pracy handlowców rzeczywiście były wdrożone w terenie?

SS_51_92.jpg
  • Dlaczego wdrożenie w firmie standardów pracy handlowców zazwyczaj jest bardzo trudne?
  • Od czego zacząć proces zmiany firmowych standardów pracy?
  • W jakich krokach powinien on przebiegać i ile czasu średnio zajmuje?
Read more
no. 50/2020

Jak sobie radzić z dysfunkcjami zespołu sprzedaży?

SS_50_92.jpg
  • Jak zbudować zespół, który pomimo obiektywnych trudności będzie chciał współpracować?
  • Jak wprowadzić do organizacji kulturę otwartego, konstruktywnego dialogu?
Read more

Ludzie sprzedaży

no. 53/2020

Prezentowanie to sprzedawanie

SS_53_52.jpg

Rozmowa z Magdaleną Siennicką, menedżerką sprzedaży, autorką podcastu „Prezentacje na Owacje”.

Read more
no. 52/2020

Szefem się bywa, a człowiekiem się jest

SS_52_62.jpg

Rozmowa z Sylwią Królikowską, Supernianią Liderów, o wyzwaniach, przed którymi menedżerowie sprzedaży stanęli w obliczu przedłużającej się pandemii.

Read more
Open access no. 51/2020

Nie masz wpływu na pandemię, ale masz wpływ na decyzje, jakie podejmujesz

SS_51_60.jpg

Rozmowa z Michałem Kanarkiewiczem, który uczy strategicznego myslenia poprzez grę w szachy

Read more
Open access no. 50/2020

Jak określać i komunikować cele działowi sprzedaży?

SS_50_54.jpg

Rozmowa z Małgorzatą Wardą, doświadczonym dyrektorem sprzedaży i konsultantem biznesowym

Read more

Wydarzenia i trendy

Open access On-line only no. 53/2020

Weź udział w 17. Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej i zgarnij nagrodę

grafika_1200x628px (1).png

Rozpoczęła się 17. edycja Ogólnopolskiego Badania Poczty Elektronicznej. Badanie Poczty przeprowadzane co roku przez SARE w okresie jesiennym, jest już tradycją, a raport publikowany pod koniec roku jest źródłem cennej wiedzy na temat zmian w świecie e-mail marketingu i ciągle rozwijającej się automatyzacji. Ponadto Badanie pozwala poznać polskich Internautów – rozszyfrować ich preferencje i sposoby...

Read more
no. 53/2020

Gra bez końca

SS_53_5.2.jpg
Read more
no. 53/2020

Przewodnik po zarządzaniu w XXI w.

SS_53_5.1.jpg
Read more
no. 53/2020

Social media pod lupą

SS_53_4.2.jpg
Read more

Lifestyle

no. 53/2020

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość?

SS_53_88.jpg
  • Jakie cechy osobowości według badań charakteryzują najlepszych handlowców?
  • Które z tych cech bezpośrednio wiążą się z sukcesami w sprzedaży?
Read more
no. 52/2020

"Coś tu brzydko pachnie", czyli trudne rozmowy z pracownikami

SS_52_82.jpg
  • Jak prowadzić rozmowy dotyczące sfery prywatnej pracownika bez naruszania jego godności?
  • Jak przygotować się do takiej rozmowy jako szef?
Read more
no. 51/2020

Zresetuj swój mózg!

SS_51_85.jpg
  • Czym jest tzw. Trzecie Miejsce według koncepcji Raya Oldenburga i dlaczego każdy z nas go potrzebuje?
  • Jakie są najczęstsze trudności związane z pracą zdalną?
  • Jak wykorzystać krótkie i długie przerwy oraz czas po pracy zdalnej, aby skutecznie zresetować umysł?
  • Jakich czynności unikać, by wypoczynek był skuteczny?
Read more
no. 50/2020

Nie śpisz? Nie będziesz mieć wyników!

SS_50_88.jpg
  • Dlaczego hasła w rodzaju „szkoda czasu na sen” są nie tylko nieprawdziwe, ale wręcz szkodliwe?
  • Jakie czynniki wpływają na jakość naszego snu?
  • Jak pomóc organizmowi w nocnej regeneracji?
Read more

Advertisement