Jest wtorek, 22 lipca. Zanim skończyłem pisać to zdanie, na świecie pojawiły się miliardy nowych danych. Do dzisiejszego dnia świat wygenerował ogromną liczbę informacji. Aż 90% z nich przez ostatnie dwa lata. Czy łatwo odnaleźć się w Big Data? Nie pytam o rozumienie tego pojęcia – chodzi mi raczej o jego praktyczne wykorzystanie. Czy Twoja firma bada konsumentów? Próbuje przewidywać ich przyszłe zachowania? A co dzieje się z tą ogromną ilością danych, które codziennie spływają od osób pracujących w terenie? Czy wiesz, że dzięki skutecznej analizie tych działań możesz obniżyć między innymi koszty logistyczne i marketingowe?

Dane same nie pojawią się na biurku. Sales Force Automation i mobilność to podstawa. Przedstawiciele badają rynek, przeprowadzają ankiety, raportują o sprzedaży, monitorują ekspozycje produktów Twojej firmy i konkurencji.

Do czego przyda się system wsparcia sprzedaży?

Sales Force Automation to potężne narzędzie, swoista wędka na informacje. Mobilni przedstawiciele tworzą sieć, w którą można zagarnąć ogromne ilości ważnych danych.

Słowa Billa Gatesa najtrafniej określają cel pracy z Big Data: „To, jak gromadzisz, zarządzasz i wykorzystujesz informacje, determinuje Twoją wygraną lub przegraną”. Można mieć dane i nie posiadać informacji, ale odwrotny kierunek nie istnieje. Informacja nie powstanie, jeśli najpierw nie otrzymamy danych.

Rozwój technologii to także jej demokratyzacja. Dużo łatwiej i taniej dostępne są narzędzia, które pozwolą na zwiększenie efektywności, obniżenie kosztów, proste zastosowanie skomplikowanych reguł analitycznych i wizualizację wyników.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.