Długoterminowy wpływ pandemii na branżę whisky

Lockdown w Wielkiej Brytanii trwa już niemal dwa miesiące. Obecnie brytyjski rząd stopniowo ogranicza restrykcje, jednak powrót do normalnego funkcjonowania z pewnością nie nastąpi błyskawicznie. Skutki przymusowej izolacji odczuwa również branża whisky – większość szkockich destylarni wstrzymała lub w znaczącym stopniu ograniczyła działalność, a część wytwarzany przez siebie alkohol przeznacza do produkcji środków dezynfekujących. Zmniejszenie podaży szkockiej whisky w 2020 roku będzie miał niebagatelny wpływ na rynek w kilkunastoletniej perspektywie.

Według najnowszych danych Scotch Whisky Association aż 87% producentów szkockiej whisky operuje obecnie w ograniczonym zakresie lub całkowicie zaprzestało produkcji.

– Obecna sytuacja z pewnością spowoduje znaczący spadek podaży szkockiej whisky w bieżącym roku. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby popyt na whisky miał spadać proporcjonalnie. Wręcz przeciwnie, dostępne dane pokazują, że koronawirus nie wpłynął negatywnie na zainteresowanie konsumentów szkocką whisky – mówi Krzysztof Maruszewski, Prezes Stilnovisti. – Za kilka lub nawet kilkanaście lat może się okazać, że producentom brakuje whisky w określonym wieku. Prawdopodobnie zaobserwujemy wtedy jeszcze większy zwrot w kierunku wypuszczania na rynek whisky bez jego oznaczenia (tzw. No Age Statement), ale jednocześnie znaczący wzrost cen rzadkich whisky w pożądanym wieku – dodaje CEO Stilnovisti.

Ze względu na tak niską produkcję, whisky destylowana w 2020 roku będzie znacznie rzadziej spotykana, a przez to bardziej pożądana przez kolekcjonerów i będą oni skłonni zapłacić wyższą cenę za beczki właśnie z tego roku.

Jednocześnie rynek inwestycyjnych, rzadkich wydań whisky po raz kolejny udowodnił swoją odporność na kryzysy gospodarcze. Dom aukcyjny Bonhams Hong Kong’s podzielił się optymistycznym podsumowaniem aukcji online „Fine and Rare Wine & Whisky”. Daniel Lam, dyrektor Bonhams Hong Kong zwrócił uwagę na duży udział młodych kolekcjonerów w aukcji – niemal połowa licytujących podczas aukcji była w wieku poniżej 40 lat. Nowe pokolenie koneserów whisky jest coraz bardziej aktywne na rynku, a ich zainteresowanie jeszcze bardziej zwiększy popyt na rzadkie edycje whisky w nadchodzących latach.

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.