Systemy ekspertowe odgrywają coraz większą rolę w zarządzaniu. W jaki sposób można je wykorzystać w dziale sprzedaży?
System ekspertowy to „program komputerowy przeznaczony do rozwiązywania specjalistycznych problemów, które wymagają profesjonalnej analizy”1. Czyli jest to po prostu program, który zastępuje bardziej doświadczonego kolegę i pomaga nam w sytuacjach niepewności.
Klasyczny system ekspertowy składa się z dwóch bloków: bazy wiedzy i maszyny wnioskującej. Baza wiedzy zawiera fakty oraz wynikające z nich reguły.
Drugi blok to maszyna wnioskująca, zawierająca cały mechanizm przekładania wiedzy zawartej w faktach i regułach na działający już program.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.