Każdy dyrektor handlowy opiera swoje decyzje na danych i wie, jak ważna jest możliwość sprawnego i szybkiego ich przetwarzania. Przydatne jest narzędzie, w którym znajdują się wszystkie potrzebne informacje, przedstawione w sposób kompletny i przejrzysty. Takim właśnie narzędziem jest Kokpit Dyrektora Handlowego. Alternatywne nazwy kokpitu to dashboard lub onepager
W materiale zostaną omówione narzędzia do tworzenia takiego właśnie kokpitu. Artykuł nie będzie w 100% techniczny, ponieważ tego typu narzędzia niekoniecznie należą do najbardziej zaawansowanych pod kątem zawartych w Excelu funkcji, ale za to są bardzo rozbudowane w kwestii wykorzystywanych elementów, takich jak tabele, wykresy oraz funkcjonalności typu formatowania warunkowe lub filtry.
Kokpit Dyrektora Handlowego to narzędzie służące bieżącemu monitorowaniu najważniejszych wskaźników biznesowych, tzw. KPI (ang. Key Performance Indicators). Dla dyrektora handlowego są nimi sprzedaż, marża, stany zapasu, GMROI, poziom realizacji celów i inne miary charakterystyczne dla branży, w której pracuje.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuPobierz pliki:
Źródło: Informacja Zarządcza nr 1/2016