Z artykułu dowiedzą się Państwo:

  • Jakie zasady wdrożyć, aby efektywnie prowadzić spotkania – zarówno z własnym zespołem, jak i z kontrahentami z innych firm?
  • Jak utrzymać aktywność i uwagę wszystkich uczestników spotkania?

W związku z obecną sytuacją wiele firm weszło w zupełnie nowy dla siebie świat spotkań online, i to zarówno w kontekście kontaktów z własnymi pracownikami, jak i rozmów z partnerami biznesowymi spoza organizacji. Jak sprawić, by były one jak najbardziej efektywne dla każdej ze stron?

Pułapki spotkań online

Zdalne spotkanie może się nie udać z wielu powodów. Dostępne na rynku narzędzia, takie jak Skype, Zoom, Google Hangouts czy inne, dość proste w obsłudze i dające spore możliwości techniczne programy, pomagają w jego organizacji, ale na uczestników czekają różne pułapki, jak np.:

  • bezproduktywne wątki poboczne i dygresje, które szybko odciągają uwagę rozmówców od rzeczy ważnych,
  • chaos, który może wkraść się w każdej chwili,
  • przekrzykiwanie się uczestników, gdy pojawiają się kwestie, co do których są odmienne zdania,
  • brak chęci uczestnictwa w spotkaniu czy nawet lekkie przysypianie, gdy np. dana sesja zbyt długo trwa.

O ile jeszcze wewnątrz firmy wiele potknięć może zostać wybaczone przez pracowników, o tyle w przypadku kontrahenta zewnętrznego reputacja jest w obecnej sytuacji wyjątkowo istotna.

Jak zapanować nad spotkaniem zdalnym?

Dobry menedżer to m.in. taki, który w sytuacjach kryzysowych zachowuje zimną krew – i właśnie to jest kluczem do sukcesu. Chłodne podejście, kalkulacja i dobre przygotowanie całości spotkania zapewnią poczucie bezpieczeństwa, pomogą w rozwiązaniu ewentualnych bieżących problemów, pozwolą zaplanować działania, a przede wszystkim zmniejszą napięcie, które zawsze pojawia się przy kontaktach online z wykorzystaniem kamery.

Oczywiście dobry menedżer zadba także o niezawodne narzędzie techniczne do prowadzenia takich spotkań, by ograniczyć „złośliwość rzeczy martwych”.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.