Zadaniem każdego sprzedażowego teamu jest osiąganie jak najlepszych wyników. Dobry menedżer wie jednak, że produktywność zespołu to coś więcej niż wydajna praca specjalistów, dlatego coraz częściej rozważa wykorzystanie dodatkowych narzędzi wsparcia sprzedaży, także tych mobilnych.

Potencjał krótkiej wiadomości tekstowej, dobrze znany m.in. w marketingu i reklamie, obecnie odkrywany jest w kolejnych obszarach działalności zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. SMS-om uważnie przyglądają się kierownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, dostrzegając w nich kolejny etap rozwoju tradycyjnych działań koncepcji CRM. Nie dziwi więc, że systemy informatyczne tej klasy coraz częściej wzbogacane są o moduły SMS, pozwalające jeszcze lepiej optymalizować i automatyzować działania na styku konsument – firma.

Od sprawnej komunikacji do lepszych relacji

Jak podaje CTIA (Cellular Telecommunications Industry Association), organizacja zrzeszająca światowy przemysł telekomunikacyjny, średni czas reakcji na otrzymaną wiadomość e-mail wynosi 90 minut, a w przypadku wiadomości SMS jest to zaledwie 90 sekund. To właśnie szybkość dotarcia do odbiorców twórcy systemów typu CRM uważają za punkt wyjścia do lepszej komunikacji z klientami. Tomasz Braja, CEO w SaaS Solutions, firmie, która przygotowała integrację popularnego programu Microsoft Dynamics CRM, wymienia przykładowe usprawnienia, które stają się możliwe dzięki takiej integracji:

Kanał SMS to szybkie dotarcie do odbiorców z różnego rodzaju informacjami. Przykładowe procesy biznesowe, które możemy rozbudować o komunikację SMS, to wysyłka w ramach kampanii marketingowych, przypomnienia o płatnościach i powiadomienia o zbliżającym się terminie wygaśnięcia polisy ubezpieczeniowej lub przeglądu. Ponadto możliwe do zrealizowania są również bardziej zaawansowane scenariusze, które przewidują odbiór wiadomości SMS i podejmowanie różnego rodzaju działań zależnie od otrzymanej treści. To, jak wiadomość tekstowa zostanie wykorzystana, zależy w tym wypadku od potrzeb konkretnej firmy.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.