Każdy menedżer sprzedaży dąży do tego, aby zbudować zespół, który w jak największym stopniu wykorzysta swoje unikalne atuty do uzyskiwania coraz lepszych wyników. Co wpływa na produktywność zespołu?
Każdy zespół sprzedażowy działa w ramach firmowej kultury organizacyjnej, która jest efektem oddziaływania wielu czynników, takich jak:
- przyjęta strategia działania,
- wyznaczone cele krótkoi długoterminowe,
- styl zarządzania,
- wykorzystanie zasobów.
Czynniki produktywności
Kultura organizacyjna ma wpływ na poszczególne elementy funkcjonowania zespołu, np. preferowane metody działania, osiągane wyniki, komunikację z obecnym i potencjalnym klientem, metody doboru i selekcji kadr oraz motywacji, systemy wynagrodzeń, a także ścieżki rozwoju zawodowego. Z kolei wśród czynników produktywności, które wprost przekładają się na efektywność działań, możemy wymienić m.in.:
- podejmowane decyzje menedżerskie,
- jakość poszczególnych procesów,
- zachowania biznesowe członków zespołu,
- preferowane działania operacyjne.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.