• Dlaczego osoby z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej zarządzają firmami, prowadzą z sukcesem własne biznesy lub awansują w korporacjach, a pozostałe często znajdują się w ogonie satysfakcji z życia?
  • Dlaczego samoświadomy menedżer osiąga lepsze wyniki w pracy i jest szczęśliwszy na niwie prywatnej?
  • Jak rozwijać u siebie i swoich pracowników inteligencję emocjonalną?
Menedżer emocji

Jako menedżerowie najczęściej przyjmujemy do pracy osoby z odpowiednimi wiedzą i doświadczeniem, a zwalniamy takie, które nie potrafią dopasować się do zespołu na poziomie postaw lub motywacji. Z kolei jako kandydaci najczęściej zatrudniamy się w nowym miejscu, kiedy oferowana praca daje perspektywę awansu, wpływu lub po prostu wyższych dochodów. Zwalniamy się zaś zazwyczaj z powodu… fatalnego SZEFA. Kluczem są EMOCJE, które notorycznie pomijamy na etapie rekrutacji, zarządzania i treningu menedżerskiego.

W paszczy afektu

Miejsce akcji: Kraków, duża firma sprzedażowa. Przyjechałem na sesje mentoringowe z najlepszymi handlowcami. Przed pierwszym spotkaniem podchodzi do mnie pani menedżer oddziału i pyta: – Tomek, czy mogę zobaczyć, jak pracujesz? Ufam ci, bo dużo dobrego o tobie słyszałam, ale chciałabym być obecna na jednej sesji.

Oczywiście, jeżeli przedstawicielka wyrazi zgodę, nie widzę przeciwwskazań, to całkowicie zrozumiałe, że chcesz poznać mój warsztat – odpowiedziałem. Sesja wystartowała. Prowadzę ją relacyjnie. Po kwadransie wkradają się emocje. Pani menedżer kręci się na krześle. W końcu nie wytrzymuje i wybucha w kierunku jednej z uczestniczek: – Laska, ty słuchaj Tomka, kur**! Tomek to bardzo mądry człowiek! Przejechał setki kilometrów, żeby nam pomóc!

Skonfundowany spojrzałem na panią menedżer i zaapelowałem:

Dziękuję za pomoc. Pozwól mi jednak poprowadzić sesję według założonego na początku kontraktu. O jej przebiegu porozmawiamy po jej zakończeniu. Możemy się tak umówić?

Pani menedżer odpowiedziała: – Tak, sorry, po prostu mnie wku**iła.

Epilog: po miesiącu z firmy odeszła kluczowa przedstawicielka handlowa, a po trzech firma zwolniła panią menedżer.

Porwanie emocjonalne

Analfabetyzm emocjonalny to nie tylko niekontrolowane wybuchy wściekłości, ale również brak świadomości własnych odczuć, emocji innych, niepotrzebne ruminacje (zadręczanie się) i niewłaściwe wyrażanie krytyki. To ostatnie jest najczęstszym powodem odejść z pracy. W mózgu winowajcą porwań emocjonalnych jest układ limbiczny składający się m.in. z hipokampu i ciała migdałowatego, które jest swoistym magazynem emocji związanych z przeszłością i, często nieadekwatnych, reakcji emocjonalnych wdrukowanych w nas w czasie wzrastania (1-6. rok życia).

Master Person Analysis jest systemem opartym na kwestionariuszu osobowości zawodowej, stworzonym przez firmę Master Management International z siedzibą w Danii. Test ten już od ponad 30 lat jest z powodzeniem wykorzystywany na rynkach Europy. Master Person Analysis należy do kategorii testów psychologicznych zaprojektowanych pod kątem potrzeb działów personalnych. W Polsce z Master Person Analysis korzystają m.in.: Empik, FM Logistics, Valeant (ICN Polfa Rzeszów), KRKA, Pandora, Pramerica, Ramirent, Sonion.

 

Pozostałe 57% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.