• Co łączy najlepszych liderów, zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa?
  • Dlaczego tak ważne dla sukcesu firmy jest to, co myśli o sobie menedżer?
  • Co powoduje, że czasem cały zespół potrafi pójść za menedżerem do następnej firmy?
Organizacja, która przetrwa wszelkie kryzysy

Kto stworzył komputery osobiste? Kto położył podwaliny pod sieci komputerowe, które rozwinęły się do dzisiejszego internetu? Kto stworzył myszkę komputerową? Microsoft? Apple? Nie. To wszystko jest dziełem Xeroxa!

Szefowie korporacji stwierdzili jednak, że nie ma sensu się zmieniać. Jeżeli firma produkuje drukarki i robi to dobrze, to powinna robić to nadal. Podobne historie dotyczą Nokii, Kodaka i wielu innych przedsiębiorstw, a właściwie menedżerów, którzy wybrali trwanie w znanej rzeczywistości i stali się niewolnikami własnego sukcesu, nie zauważając, że świat wokół nich się zmienia i zmienić się muszą też ich firmy, zespoły, strategie, branże, cele oraz sposoby zarządzania.

W obliczu zmian

Świat wokół nas właśnie się zmienia i będzie wymagał od menedżerów gotowości do tego, żeby powiedzieć sobie jasno, że wszystko, co było podstawą biznesu, pewną oczywistością, może stać się nieaktualne. Dlaczego firma organizująca koncerty nie miałaby oferować jakiejkolwiek innej usługi? Ma kapitał finansowy oraz kapitał ludzki. W pewnym sensie może wszystko. Podobnie, jak każde inne przedsiębiorstwo. Oczywiście zmiana w firmach produkcyjnych jest trudniejsza do przeprowadzenia niż w usługowych, ale ciągle realna i, co ważne, może okazać niezbędna.

Wiem, że łatwo napisać, trudniej zrealizować. Sam się zmieniam. Stawiam sobie nowe cele. Aktywnie współuczestniczę w prowadzeniu dużej firmy i wiem, jak bardzo każda zmiana jest trudna do wdrożenia. Każde szkolenie, które prowadzę, stanowi formę przejścia przez proces zmiany. Wiem, ile determinacji wymaga zmiana, ale jednocześnie to właśnie ta gotowość jest najważniejsza w momentach kryzysu.

Pierwszym nawykiem, który trzeba w sobie wypielęgnować, jest zatem otwartość na zmianę, gotowość do uczenia się wszystkiego od początku i nietraktowania tego jak porażki, tylko jak okazji.

Najważniejszym czynnikiem, do którego mamy najszybszy dostęp, jest mentalność menedżmentu i właścicieli, czyli nas samych. Od tego więc powinniśmy zacząć.

Następnym elementem decydującym o sukcesie są ludzie i model współpracy z zespołem. Richard Branson wielokrotnie powtarzał w swoich książkach, że najważniejszy dla biznesu nie jest klient, a pracownik. Dlatego w dalszej części artykułu skupimy się na relacjach między menedżerem, a pracownikami.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.