W działach sprzedażowych zawsze była, jest i będzie wysoka fluktuacja kadry, co jest nierozerwalnie związane ze specyfiką tego zawodu. Złota zasada mówi, żeby zatrudniać powoli, natomiast zwalniać szybko. Jak zwalniać? Jakimi wytycznymi się kierować? Kiedy sprzedawcy można jeszcze dać szansę na utrzymanie swojego stanowiska?
Podjęcie decyzji o zwolnieniu handlowca nie jest łatwe, ale jeśli działania i wyniki sprzedawcy zostały dobrze przeanalizowane, a plan naprawczy nie przyniósł poprawy, to należy podjąć ją szybko, nie narażając firmy na dalsze koszty. Doświadczenia pokazują, że bardzo często obserwujemy tendencję do odwlekania decyzji o zwolnieniu, ponieważ proces zwalniania handlowca, choć w niektórych przypadkach konieczny, uważany jest za najmniej przyjemną część pracy menedżera.
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.