W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o tym, jak zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych. W tym zajmiemy się analizą aplikacji kandydatów na gwiazdy sprzedaży i podpowiemy, jak interpretować informacje zawarte w CV.

Po trudzie włożonym w początkowy etap rekrutacji, stworzeniu wizji stanowiska pracy, przygotowaniu ogłoszenia oraz kosztów poniesionych na jego promocję najważniejsze jest, aby wszystko nie poszło na marne. Najczęstsze problemy to:

  • masowy napływ CV od osób, które nie odpowiadają wymaganiom stawianym kandydatowi na dane stanowisko,
  • brak istotnych danych w aplikacji, takich jak wykształcenie, kompletna historia zatrudnienia, aktualne zajęcie, motywacja do zmiany,
  • wyszczególnione w CV jedynie stanowiska pracy, bez bardziej szczegółowego opisu,
  • brak listu motywacyjnego (jeśli jest wymagany),
  • brak czasu na szczegółową analizę aplikacji.

Jak w takim razie wyselekcjonować najbardziej kompetentnych i odpowiadających naszym wymaganiom kandydatów? Pierwszym krokiem będzie przypomnienie sobie stworzonego przez nas opisu stanowiska i weryfikacja oczekiwań względem potencjalnego kandydata1.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Czy stać nas na grywalizację dla zespołu sprzedaży? Tak!

SS_49_74.jpg
  • Jak można rozumieć ideę grywalizacji w motywacji pracowników sprzedaży?
  • Jaką formułę może przybrać program motywacyjny, gdy go zgrywalizujemy?
  • Co należy zapewnić w mechanice programu, żeby był zgrywalizowany?
Read more

Mechanizmy grywalizacyjne a sektory obwarowane regulacjami

SS_49_72.jpg
  • Jak przekazywać trudne treści w przystępny sposób?
  • Czy da się wykorzystać grywalizację w silnie regulowanym środowisku?
Read more

Pożegnanie z rutyną, czyli co zrobić, gdy motywacja zaczyna spadać...

SS_49_70.jpg
  • Jak przekształcić przeszkody w działania?
  • Dlaczego potrzebujemy grywalizacji?
Read more

Go to

Partners

Advertisement