W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o tym, jak zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych. W tym zajmiemy się analizą aplikacji kandydatów na gwiazdy sprzedaży i podpowiemy, jak interpretować informacje zawarte w CV.

Po trudzie włożonym w początkowy etap rekrutacji, stworzeniu wizji stanowiska pracy, przygotowaniu ogłoszenia oraz kosztów poniesionych na jego promocję najważniejsze jest, aby wszystko nie poszło na marne. Najczęstsze problemy to:

  • masowy napływ CV od osób, które nie odpowiadają wymaganiom stawianym kandydatowi na dane stanowisko,
  • brak istotnych danych w aplikacji, takich jak wykształcenie, kompletna historia zatrudnienia, aktualne zajęcie, motywacja do zmiany,
  • wyszczególnione w CV jedynie stanowiska pracy, bez bardziej szczegółowego opisu,
  • brak listu motywacyjnego (jeśli jest wymagany),
  • brak czasu na szczegółową analizę aplikacji.

Jak w takim razie wyselekcjonować najbardziej kompetentnych i odpowiadających naszym wymaganiom kandydatów? Pierwszym krokiem będzie przypomnienie sobie stworzonego przez nas opisu stanowiska i weryfikacja oczekiwań względem potencjalnego kandydata1.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

Czy szef sprzedaży musi umieć sprzedawać?

SS_51_66.jpg
  • Na czym polega skuteczne zarządzanie sprzedażą?
  • Jak stworzyć dobrą strategię sprzedaży?
  • Na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć szef sprzedaży, zanim opracuje strategię dla całego działu?
Read more

Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności i kryzysu

SS_51_32.jpg
  • Czy do emocji można podejść... bez emocji?
  • Jak wspierać i motywować zespół do działania mimo trudnych warunków i towarzyszących im emocji?
  • Na czym polega technika dziennika emocji i metoda siedmiu kroków radzenia sobie z emocjami?
Read more

Zamrożeni lękiem

SS_51_28.jpg
  • Dlaczego kryzys zmienia zespoły?
  • Jak zarządzać emocjami pracowników w czasach niepewności?
  • Czy menedżer w dobie burzliwych transformacji musi sam transformować?
Read more

Go to

Partners

Advertisement