- Jakie są najczęstsze przyczyny trudności z delegowaniem zadań?
- Jakie zagrożenia czekają na szefa, który chce delegować część swoich zadań na pracowników?
- Jakie pozytywne efekty może przynieść umiejętne delegowanie części zadań?
Delegowanie zadań to sztuka bardzo przydatna zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Niestety, niełatwo ją opanować, ponieważ zbyt często wygrywa nasza potrzeba kontroli, brak zaufania lub zwyczajnie ambicja. Tymczasem życie może być o wiele prostsze, jeśli tylko nauczymy się poprawnie delegować zadania.
Bardzo ważne:
delegowanie nie jest przerzucaniem na zespół zadań, którymi sami nie chcemy lub nie mamy czasu się zająć. To przekazywanie zadań lub ich części, upoważnień, odpowiedzialności innym osobom. W przypadku biznesowym będzie to najczęściej nasz zespół. Jednak nie może się ono odbyć przypadkowo. Każde zadanie powinno być przekazane właściwej osobie.
Najczęstsze powody trudności z delegowaniem zadań:
1. Przekonanie, że nikt nie zrobi tego lepiej niż ja i tylko moja wizja jest słuszna. Brak otwartości na inne rozwiązania
A może jednak są zadania, które członkowie zespołu mogą wykonać lepiej?
Nie do każdego klienta trafia ten sam sposób sprzedaży, prezentacji oferty czy negocjacji. Warto zastanowić się, który z pracowników ma umiejętności, których nam brak i dzięki temu lepiej lub po prostu sprawniej wykona pewne zadania.
Co ważne, pracownik powinien czuć, że powierzone mu zadanie to wyzwanie i staje przed nim, bo szef wierzy w jego kompetencje. Takie podejście buduje jego pewność siebie jako członka zespołu i dobrego sprzedawcy, co w efekcie procentuje lepszymi wynikami.
Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu