Na ogół zastanawiamy się nad tym, w jaki sposób zmotywować pracowników, a zdecydowanie rzadziej analizujemy, z czego wynika ich brak motywacji. Dlaczego ciągle mamy wrażenie, że nasi podwładni to lenie? A może problem tkwi nie w pracownikach, tylko w naszym stylu zarządzania?
Na co dzień prowadzę wiele szkoleń, również tychpodnoszących motywację pracowników. Gdy pytam uczestników zajęć, co wpływa na ich brak motywacji do pracy – okazuje się, że sporo winy leży po stronie firmy i samego szefa. Oczywiście, wymieniają też swoje wady i przyznają, że często po prostu im się nie chce, ale uzasadniają to tym, że szef i tak nie docenia ich wysiłku… Na szczęście mogę napisać w raporcie poszkoleniowym, co jest przyczyną braku motywacji podwładnych, więc jako dalsze wskazówki rozwoju najczęściej wpisuję: szkolenie dla kadry zarządzającej z motywowania podwładnych…
Jeśli chodzi o docenianie…
Niby często mówimy naszym handlowcom, że wykonali kawał dobrej roboty. Ale pracownicy zapytani o to, czy czują się docenieni przez swojego szefa, najczęściej odpowiadają przecząco. Co robimy niewłaściwie? Oto kilka przykładów:
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.